خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

هوشمندسازی آستارا یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۸۸۱

فرماندارشهرستان‌مرزی بندر آستارا گفت: هوشمندسازی شهرستان باتوجه به تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه یک ضرورت است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک در فرمانداری آستارا افزود: با توجه به زیرساخت هایی که در این شهرستان درحال تکمیل شدن است می‌توان امیدوار بود که در آینده شرایط مناسبی برای هوشمندسازی ایجاد شود.
 
وی اضافه کرد: دولت الکترونیک از جمله برنامه‌های در دست اجرا توسط دولت است که می بایست در مجموعه دستگاه های اجرایی انجام شود.
 
وی ادامه داد: خدمات رسانی شفاف، کاهش هزینه ها، در دسترس بودن اطلاعات و کاهش زمان از جمله مزایای است که دولت الکترونیک می تواند در شهرستان ایجاد کند و این امر موجب جلب رضایتمندی عمومی و رعایت حقوق شهروندی می شود.

وی یادآور شد: شهرستان مرزی بندر آستارا به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های توسعه در آن، از محرومیت های بسیاری برخوردار است که در گذشته به توسعه این زیرساخت‌ها توجهی نشده و تلاش بر این است تا با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در دولت تدبیر و امید شاهد تحولاتی اثربخش در این زمینه باشیم.

فرماندار آستارا یادآور شد: هم اکنون مشکلات مختلفی از نظر وجود ارتباطات مخابراتی ثابت و سیار در روستاهای آستارا وجود دارد و اختلالات مخابراتی مکرر و از جمله هزینه های ناخواسته رومینگ (پوشش تلفن کشور همسایه)، در روستاها موجب مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

وی اضافه کرد: در برخی روزها به علت قطع اینترنت در گمرک آستارا، خدمات سامانه جامع گمرکی به صورت موقت تعطیل و فعالیت های تجاری آن مختل می شود از همین رو تقویت زیرساخت های اینترنت در این شهرستان ضروری است.

رنجکش با اشاره به اینکه آستارا از جنبه خدماتی چه در حوزه گردشگری و چه در حوزه تجارت و اقتصادی حائز اهمیت است، اظهار کرد: شهرستان آستارا از گذشته به مراودات اقتصادی دنیا اتصال داشت و این شبکه در حال تکامل است اما اتصال به اقتصاد دنیا مستلزم بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب است، که به دلیل وجود مشکلاتی، این شهرستان که گذرگاه اتصال به اقتصاد دنیا است با اختلال همراه می‌شود، برای دستیابی به ظرفیت های شهر هوشمند در آستارا، باید زیر ساخت های آن متناسب با موقعیت مرزی و گردشگری این شهرستان تقویت شود.

وی با اشاره با مباحث مطرح شده در این کار گروه یادآور شد: با کلیات تمام مسائل مطرح شده در این نشست موافق بوده و انجام آن را به نفع شهرستان می‌دانم.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌ها ضعف‌هایی داریم که وجود ضعف در زیرساخت‌ها متناسب با روز اصلاح و تکمیل نشده‌اند، تصریح کرد: با اجرایی شدن کلیات نشست مذکور و فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز، شهرستان آستارا تا پایان امسال قادر خواهیم بود 40 درصد از اهداف هوشمندسازی در آستارا را پوشش دهیم.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: 15هزار و 338 مشترک در آستارا معادل 53 درصد خانوارهای شهری و روستایی این شهرستان، اینترنت پرسرعت دارند و در این راستا ، آستارا رتبه هشتم استان را دارد.

وی اضافه کرد: چهار روستا در آستارا از اینترنت پرسرعت بهره مند و 32 روستا فاقد آن است و در این شهرستان، 38 هزار و 600 تلفن ثابت فعال و تعداد مشترکان تلفن همراه در اپراتورهای مختلف 86 هزار و 261 نفر است و آستارا در دسترسی به تلفن ثابت، رتبه ششم و در دسترسی به اپراتورهای تلفن همراه، رتبه پنجم را در استان دارد.

توکلی با اشاره به اینکه آستارا دارای 31 دکل همراه اول ، 57 سایت و 18 دکل اپراتور دوم است، بیان کرد: توسعه دکل های اپراتورهای همراه اول و اپراتور دوم در استان گیلان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است مدیرکل پست و معاون مخابرات استان گیلان نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز