خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان مطرح شد؛

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی شهرستان شفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۳۳

در نشست مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان با فرماندار شفت مقرر شد ایستگاه هواشناسی شهرستان شفت پس از جانمایی راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا از شفت، مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان به اتفاق معاون و رئیس اداره پایش این سازمان با فرماندار شفت دیدار و درباره راه اندازی ایستگاه هواشناسی این شهرستان گفتگو کرد.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه بحران برف اخیر در این شهرستان با هشدارهای هواشناسی و اقدامات به موقع دستگاه های اجرایی مدیریت شد افزود : جایگاه هواشناسی در تولید ، کشاورزی و گردشگری تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه 14 هزار هکتار شالیزار در شفت وجود دارد و این شهرستان یکی از قطب های پرورش ماهیان گرم آبی است افزود : پیش بینی هوشمندانه وضعیت جوی به افزایش بهره بری محصولات کشاوزی کمک شایانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه این شهرستان نیازمند یک ایستگاه هواشناسی است افزود : زیر ساخت های تولید در شهرستان شفت باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای راه اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرستان شفت وجود دارد افزود : با پیگیری های لازم شهرستان های کم برخوردار می توانند از ردیف های ملی بهره مند گردند.

مدیر کل سازمان هواشناسی گیلان نیز با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت و تجهیز ایستگاه هواشناسی شفت 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است افزود : این ایستگاه اقلیم شناسی قادر است  به صورت خودکار اطلاعات جوی را برای پردازش و پیش بینی وضعیت هوا به مرکز ارسال کند.

بهمن کمانگیر با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور به دنبال طراحی سامانه ای جامع برای اعلام مستقیم پیش بینی ها به شخص کاربر است افزود : گیلان به عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شده است و این سامانه هم اکنون برای پیش بینی وضعیت هوا برای برنج فعال شده است و محصولات چای ، زیتون ، کرم ابریشم ، طیور و ماهی در برنامه های آتی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه کاربران می توانند پس از ثبت نام در سامانه و نصب نرم افزار تلفن همراه اطلاعات هواشناسی را به صورت سفارشی شده دریافت کنند افزود : اطلاع رسانی اینترنتی و پیامکی از دیگر امکانات این سامانه است.

مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان افزود : آموزش و ترغیب کشاورزان برای ثبت نام در این سامانه با کمک دهیاران این استان محقق خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر شد ایستگاه هواشناسی شهرستان شفت پس از جانمایی راه اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز