خبرگزاری کار ایران

با هدف ارتقا بهداشت محیط صورت گرفت؛

اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در زندان لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۰۶۷

تفکیک زباله از مبداء در زندان لاهیجان با هدف ارتقاء بهداشت محیطی، بازیافت و کاهش حجم زباله ها در زندان لاهیجان عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدحمید حسینی مدیرکل زندان‌های گیلان در این باره گفت: آموزش و فرهنگ سازی یکی از مهمترین برنامه های حوزه فرهنگی و تربیتی است که علاوه بر ارتقاء دانش با هدف تغییر نگرش و ایجاد مهارت جدید در زندان‌ها اجرایی می شود و این برنامه ها نقش مهمی در توانمندسازی زندانیان و بازگشت سعادتمندانه به جامعه ایفا می کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به بهداشت زندان‌ها و زندانیان  استان خاطرنشان کرد: در زندان‌ها برنامه ها و خدمات متنوعی برای ارتقاء بهداشت عمومی و فردی زندانیان ارائه می شود و یکی از برنامه هایی که  طراحی شده و می بایست اجرایی شود طرح تفکیک زباله از مبدا است که در زندان لاهیجان بصورت پایلوت اجرایی شده است.

حسینی یادآور شد: بدین منظور در مرحله اول طرح آموزش و اطلاع رسانی بین زندانیان و کارکنان انجام شد و در مرحله دوم آن از هر سالن چند زندانی بعنوان تسهیل گر در تفکیک و جمع آوری زباله‌های خشک و قابل بازیافت  انتخاب شدند و برنامه برای اولین بار بصورت آزمایشی در زندان لاهیجان اجرائی شد که بعد از ارزیابی آن در تمام زندانهای استان عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه طرح موصوف علاوه بر فرهنگ‌سازی، ارتقاء بهداشت زندان‌ها و جامعه را بدنبال خواهد داشت و با اجرای این برنامه سالیانه شاهد بیش از ۸ تن زباله خشک در زندان لاهیجان جمع‌آوری شده خواهیم بود و این مهم علاوه بر کاهش حجم زباله ها، ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون ریال برای زندانیان درآمد ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز