خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده مطرح کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۵۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی و مردمی در راستای مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

به گزارش ایلنا از رشت، با حضور مسعود نوری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مرکزی نمایشگاه ترویجی نمونه سازی چادرشب و زیور آلات گیلان افتتاح شد.

در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در محل نمایشگاه دائمی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد، رضا علیزاده اظهار داشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و مردمی در راستای مقاوم سازی اقتصاد کشور است که در این بین صنایع دستی نقش ویژه ای را ایفا می کند.

این مسئول به جایگاه صنایع دستی در افزایش تولید ناخالص ملی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه به مقوله صنایع دستی نگاه ویژه‌ای دارند و با برنامه‌ریزی صحیح در این حوزه توانسته اند ارز آوری و درآمد سرانه بالایی را نصیب خود کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، وجود رقیبان خارجی در حوزه صنایع دستی با قیمت و کیفیتی پایین تر را آفت صادرات اقلام صنایع دستی خواند و گفت: در راستای رفع این معضل و به چرخش درآوردن چرخه‌های تولید صنایع دستی؛ ضروریست تا نوآوری در تولید و بازاریابی به شیوه نوین را در نقطه توجه برای صادرات این کالاها قرار دهیم.

علیزاده، توسعه و پیشرفت در صادرات صنایع دستی را مرهون همت و تلاش هنرمندان این حوزه دانست و یادآور شد: اقدام و عمل نگاهی نافذ بر تحقق اقتصاد مقاومتی را می طلبد.

وی اشتغال جوانان را دغدغه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و گفت: جوانان علاقمند به هنرهای سنتی و صنایع دستی درصورت مهارت آموزی و شرکت در دوره های توانمندسازی می توانند به اشتغالی با ضریب مثبت برسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ایجاد بازارچه های عرضه محصولات صنایع دستی،رفع مشکلات بیمه ای هنرمندان این حوزه و نیز اعطای تسهیلات کم بهره را مهمترین نیاز فعالین حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و افزود: تحقق این نیازمندی ها با تعامل و تامل جمعی مرتفع می شود.

مسعود نوری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مثبت ارزیابی کردن کیفیت نمایشگاه مذکور، بر لزوم توجه به علایق مشتریان و نیز بررسی روند بازارهای جهانی در حوزه فروش اقلام صنایع دستی تاکید کرد.

وی، گیلان را مهد هنردوستان و علاقمندان به فرهنگ و هنرهای سنتی خواند و گفت: باید تلاش شود تا با آموزش و ترویج صنایع دستی نسل جوان را با این هنر اصیل آشنا کرد و در جهت توسعه این داشته‌های ارزشمند گام نهاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز