خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان خبر داد:

آبرسانی به 260 روستای گیلان در دولت تدبیر و امید

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۲۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در دولت یازدهم 260 روستای فاقد آب شرب گیلان، از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه خوبی به حوزه آب شرب روستایی کشور و بالطبع استان گیلان شده است. 

محبعلی رنج ور، با بیان اینکه در طول 4 سال فعالیت دولت یازدهم 260 روستای گیلان که فاقد آب شرب بودند، از این ماده حیاتی برخوردار شدند، افزود: تا قبل از دولت روحانی شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 64.98 درصد بود که این رقم در حال حاضر به 75.98 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در این مدت 4 ساله بیش از 269 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب شرب روستایی گیلان تصویب شد.

وی، با بیان اینکه در طول فعالیت دولت یازدهم 3 هزار و 77 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع آب شرب در روستاهای گیلان اجرا شد، گفت: 60 حلقه چاه جدید نیز در این مدت به منظور تامین آب شرب روستاهای استان حفر و راه اندازی و 120 دهنه چشمه بهسازی شد.

رنج ور، با اشاره به اینکه در مدت مزبور74 باب ایستگاه پمپاژ و 18 هزار و 925 مترمکعب مخزن آب شرب روستایی در گیلان احداث شد، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت فعالیت های چشمگیر دولت تدبیر و امید در بخش آب آشامیدنی روستایی، در 4 سال گذشته تحول خوبی در آبرسانی به روستاهای گیلان صورت گرفت.

وی افزود: در سال 92 تعداد روستاهای برخوردار گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی هزار و 519 روستا بود که هم اکنون این رقم به هزار و 779 روستا ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز