خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد:

تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی 764 روستای گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۷۵۲

تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی 764 روستای گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور تحقق می یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: از مجموع این روستاها تعداد 395 روستا فاقد تاسیسات آبرسانی و 369 روستا از شبکه های آبرسانی قدیمی برخوردارند.

 محمدعلی فرّامینی افزود: به منظور تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی همه این روستاها به بیش از 9 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مقام مسٔول خاطرنشان کرد: هم اکنون از این روستاها، عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از 248 هزار نفر در 332 روستا در دست اجراست که تعدادی از آن ها تا پایان سال جاری از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی، با بیان اینکه هزینه اجرای طرح های تامین آب شرب در روستاهای گیلان3 برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی این استان به طور متوسط 6 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ به دلیل تراکم بالای جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان، میزان لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی بیش از 5 برابر متوسط کشوری است.

 فرّامینی افزود: به منظور تامین آب شرب هرخانوار روستایی در گیلان به 75 متر لوله گذاری نیاز است درحالیکه این عدد در میانگین کشوری برابر با 14 متر است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان دارای 2 هزار روستای بالای 20 خانوار است که هم اکنون هزار و 762 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

 فر امینی بیان کرد: تامین آب شرب و بازسازی شبکه آبرسانی 764 روستای گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور تحقق می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان  با بیان اینکه جمعیت روستایی گیلان 3.4 درصد جمعیت روستایی کشور است،خاطر نشان کرد: حدود 40 درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و تراکم جمعیتی آن 177 نفر در واحد سطح است درحالیکه متوسط تراکم کشوری 47 نفر است.

در زمان کنونی شاخص برخورداری روستاهای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی73.92 درصد است و آب شرب روستاهای این استان توسط 821 دهنه چشمه و 450 حلقه چاه در حال تامین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز