خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد:

افتتاح اولین مرکز حمایت و شتابدهی کسب و کارهای نوپا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۸۲۱

فرزاد توکلی از افتتاح اولین مرکز حمایت و شتابدهی کسب و کارهای نوپا در استان برای حمایت از طرح ها و ایده های خلاقانه بر بستر ICT و سرمایه‌گذاری برای تولید محصول خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، در سمینار تخصصی کسب و کارهای نوین که به همت اداره کل ICT استان، دانشگاه علمی کاربردی، شتابدهنده سمک در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر استان برگزار شد،مشارکت جدی دانشگاه ها و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات را یکی از راه های توسعه استان برشمرد.

فرزاد توکلی به نقش مهم اقتصاد در فناوری اطلاعات اشاره کرد و از بخش فاوا در اقتصاد جهانی مواردی را مطرح و سهم این حوزه را در سال های 2012 تا 2015 عددی بالغ بر 2650 تا 3500 میلیارد یورو دانست و گفت: این رقم در سال 2020 به حدود 5 هزار میلیارد یورو خواهد رسید. از این رقم 60 درصد سهم مخابرات و 40 درصد سهم فناوری اطلاعات شده که در سال 2020 این عدد برعکس شده و مخابرات تنها 20 درصد از سهم بازار و 80 درصد مابقی سهم IT در بازار خواهد شد و باید با توجه به این ارقام، چشم انداز استان را برای کسب سهم بیشتر از این اقتصاد کلان تغییر داده و برنامه ها را به سمت و سوی فناوری اطلاعات سوق دهیم.

وی توسعه زیرساخت استان را یکی از مهم ترین بسترها برای ایجاد اشتغال در حوزه IT دانست و افزود: این وظیفه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اداره کل ICT در استان محول شده و این اداره کل با تمام توان در حال توسعه و ایجاد این مهم و همچنین بهره گیری از این زیرساخت ها و خلق ثروت از حوزه فناوری اطلاعات در استان می باشد.

این مقام مسئول به وجود و دسترسی به مرکز داده ملی اطلاعات در استان، شبکه زیرساختی مناسب با استفاده از اینترنت پرسرعت نسل چهارم در بیش از یکهزار و 600 روستا تا پایان سالجاری و همچنین وجود 8 هزار دانشجوی فارغ التحصیل حوزه ICT به عنوان ارکان رشد فناوری در استان اشاره و یادآور شد: با توجه به زیرساخت موجود و نیروی انسانی مناسب، تنها راه توسعه استان، ترسیم نقشه راهی مناسب برای استان خواهد بود.

توکلی از افتتاح اولین مرکز حمایت و شتابدهی کسب و کارهای نوپا در استان برای حمایت از طرح ها و ایده های خلاقانه بر بستر ICT و سرمایه گذاری برای تولید محصول خبر داد و گفت: مرکز شتابدهی اکسل با حمایت دانشگاه گیلان، شرکت همکاران راه پویان همتا (همراه وس) و اداره کل ICT استان در روز گذشته، رسما افتتاح شد.

وی استفاده از فضای فناوری اطلاعات را فرصتی مغتنم برای تولید ثروت و کارآفرینی در استان دانست و گفت: از جمله برنامه های جدید اداره کل ICT استان، توانمندسازی و ارائه تسهیلات به ایده های نوین می باشد که در حال حاضر با بهره گیری از شتابدهنده ها و استقرار آنها در دانشگاهها، جذب ایده، مشاوره و سرمایه گذاری درصدد ایجاد بستر مناسب برای پرورش و جذب فکرهای نوین و خلق ثروت، همچنین ایجاد اشتغال در استان هستیم و بهترین مکان را دانشگاه و دانشجویان می دانیم که از طریق شتابدهنده های موجود در استان بدنبال جذب ایده های نوین و پالایش آنها و تبدیل آن به ثروت خواهیم بود.

توکلی در پایان ضمن دعوت از دانشگاه ها برای همکاری با مراکز شتابدهی و جذب ایده ها، آمادگی اداره کلICT و بالاخص استانداری گیلان را اعلام کرد و افزود: استاندار و معاونین محترم ایشان حمایت کامل خود را از این قبیل پروژه ها که در راستای ایجاد اشتغال و رشد توسعه در حوزه فناوری اطلاعات باشد را اعلام نموده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز