خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت مطرح کرد:

بانوان گیلانی همواره جزو اولین‌ها بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۶۴۲

فرماندار رشت در همایش فاطمه شناسی امور بانوان و خانواده گفت: زنان و بانوان علی الخصوص زنان گیلانی، همواره جزو اولین‌ها بوده‌اند و اولین مدرسه دخترانه در گیلان تاسیس شده و این نشان دهنده قدرت بانوان از گذشته تاکنون بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، همایش فاطمه شناسی امور بانوان و خانواده شهرستان رشت با حضور سیروس شفقی فرماندار و معاون سیاسی-اجتماعی و جمعی از بانوان دهیار و مشاورین امور بانوان ادارات شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

سیروس شفقی، فرماندارشهرستان رشت ، ضمن تبریک ایام مبارک ولادت دخت نبی مکرم اسلام ، الگوی بی نظیر زنان جهان اسلام، تکریم زنان اسلامی و تبریک به همه بانوان دهیار و مشاورین امور بانوان اظهارکرد: چیزی که امروزه برای بانوان جامعه مطرح است، شناخت فرهنگ فاطمی است .

وی افزود: زنان و بانوان علی الخصوص زنان گیلانی، همیشه جز اولین ها بوده اند و در زمان های گذشته اولین مدرسه دخترانه در گیلان تاسیس شده بود و این نشان دهنده قدرت بانوان از گذشته تا کنون بوده است. 
سیروس شفقی با اشاره به حضور گسترده ی بانوان درهمه ی عرصه های کشور عزیزمان، افزوداین مهم ، در گذشته آرزویی دست نیافتنی برای بانوان بود و هنوز هم در بسیاری از کشورهای همسایه ، بانوان از مزایای تصمیم گیری وتصمیم سازی های جامعه خود محروم هستند.
فرماندار رشت اذعان داشت: امروزه شاهد پیشرفت و ترویج فرهنگ حضور زنان درجای جای اجتماع اعم از ادارات ، مجامع عمومی و.... هستیم و زن نقش پررنگی در خانواده و اجتماع دارد و در واقع باعث ثبات خانواده و جامعه است. 
وی در ادامه به قداست جامعه ی زنان اشاره داشت و اذعان کرد : مرد از دامن زن به معراج میرسد واین مثال مصداق بارزی است که می توان گفت؛ پشت هر مرد موفق یک زن موفق حضور دارد و اگر زنان بخواهند می توانند فرزندان موفقی را در جامعه بپرورانند .
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اهمیت حضور بانوان در جامعه و فلسفه وجودی حضور مشاورین امور بانوان در ادارات ، گفت: هر مسئولی باید جایگاه و منزلت و مسئولیت خود را بشناسد و بیندیشد که چگونه عمل کند و از امکانات اداره خود استفاده کند.

وی ادامه داد: اگر در اداره وسازمانی به امور بانوان اهمیت داده نشود، به دلیل عملکرد ضعیف مشاور امور با نوان است و باید برگزاری اینگونه جلسات خروجی داشته باشد که قطعا تصمیمات به منصه ظهور خواهد رسید .

شفقی گفت: من به مدیریت ، حضور و مسئولیت بانوان اعتقاد دارم و معتقدم نظم کاری در بانوان بیشتر است و مسئولیت پذیری را به خوبی دارند واین امر کاملا محرز است که زنان ما شایسته بهترین ها هستند و اگرغیر از این بود خداوند مسئولیت مهم مادری را بر عهده آنها نمی گذاشت .

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت طی پیشنهادی به مشاورین امور بانوان، گفت: بیایید از امروز بیندیشید که قرار است در دستگاه خود، چه کارهایی و چه راه حل‌هایی در جهت ارتقاء حضور زنان در جامعه و رفع مشکلات آنها ارائه بدهید و بنده هم به عنوان مدیر عالی دولت در شهرستان، روسای ادارات را مجاب به همکاری های لازم در این زمینه خواهم کرد.

وی تاکید داشت : مشاورین می توانند بسیار موثر و تاثیر گذار باشند و سبب سوق دادن آنها به به کار آفرینی و کار در خانه باشند.

شفقی‌تصریح‌کرد: این همایش‌معنوی فرصتی برای به تصویرکشیدن‌قابلیت‏‌ها، پتانسیل‏‌ها و شایستگی‏‌های بانوان بوده تا آنان در کانون‏‌های گرم خانوادگی با تربیت فرزندان به سبک زندگی فاطمی ، کانونی استوار و پایدار را در جامعه بنا نهاده و فرزندان خود را با نور منور اسلام و الگوگیری از رفتارهای این صالح بزرگ تربیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز