خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

سامانه جامع انبارها مشکلات مبارزه با قاچاق کالا را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۷۱

استاندار گیلان گفت: سامانه جامع انبار‌ها، مشکلات مبارزه با قاچاق کالا را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در نشست ستاد مبار زه با قاچاق کالا و ارز که مدیرعامل سازمان اموال تملیکی حضور داشت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها در گیلان گفت: با راه اندازی این سامانه بیشتر مشکلات در مبارزه با قاچاق کالا کاهش می‌یابد. 

وی تصریح کرد: در راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها مشخصاتی نظیر تولید کننده، بارنامه‌ها، کالاهای دپو شده در انبار‌ها، مقصد و مبدا کالاهای ثبت می‌شود و به این ترتیب از قاچاق کالا و ارز پیشگیری خواهد شد. 

استاندار گیلان از مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواست به منظور اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمار و اطلاعات کالا‌ها برای ثبت سامانه جامع انبار‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت تحویل دهند. 

استاندار گیلان بر لزوم ساخت فیلم و مستند‌های فرهنگی جهت فرهنگ سازی تاکید کرد وگفت: رسانه ملی در ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش و جایگاه مهمی دارد و همانطور که استانداری گیلان برای کمک همه جانبه در این زمینه آمادگی دارد، دستگاه‌ها مرتبط نیز ملزم به حمایت هستند. 

وی عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد؛ اصلاح ساختار اصلی جامعه با رعایت رسالت فرهنگی توأم با روحیه اخلاق مداری و احترام به قوانین است. 

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی هم در این نشست گفت: این سازمان موظف است کالاهای متروکه‌ای و مصادره‌ای و همچنین کالاهایی که برای تعیین تکلیف به این سازمان محول شده را ساماندهی کند. 

امین دلیری با اشاره به قانون اصلاح کالا و ارز گفت: از این پس می‌توان با نظر استاندار هر استان کالاهای تملیکی با دوام مانند خودرو، سیگار و پوشاک را از طریق اتاق‌های بازرگانی مجددا صادر کرد. 

در پایان این نشست بهروز رئوفی بعنوان رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان معرفی و از زحمات سهراب شعبانی، رئیس سابق این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز