خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان؛

صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مؤثری در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۱۲

کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق استان به عنوان متولیان مبارزه با این پدیده اجتماعی وظیفه خطیر مبارزه با قاچاقچیان را برعهده دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان گفت: نقش رسانه‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد تقی شاکرمی در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن جلسات دادگستری لرستان اظهار داشت: این جلسه براساس آیین نامه و دستورالعمل اجرایی تبصره یک ماده ۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

وی گفت: کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق استان به عنوان متولیان مبارزه با این پدیده اجتماعی وظیفه خطیر مبارزه با قاچاقچیان را برعهده دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان، بهبود کیفیت تولیدات داخلی، عدم استفاده مردم از تولیدات ساخت کشورهای خارجی و کاهش عوارض و مالیات محصولات تولید داخل را از مهم‌ترین راهکارهای کاهش میزان قاچاق کالا در کشور دانست.

وی گفت: ما باید با پیشگیری وضعی فرصت را از مجرمین برای ارتکاب به جرم بگیریم و به این روش آسایش و عدالت اجتماعی را به زندگی مردم هدیه کنیم.

شاکرمی پیشگیری کیفری را دومین روش مبارزه با قاچاق کالا معرفی کرد و بیان داشت: این نوع پیشگیری پس از ارتکاب به جرم و دستگیری متهمان و ورود پرونده به محاکم قضایی مطرح می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان با انتقاد از وجود اختلالات و نواقص موجود در آیین نامه و دستور العمل اجرایی این کارگروه عنوان کرد: این نواقص و مشکلات باید بررسی و راهکارهای علمی برای حل آن‌ها مطرح شود.

وی اضافه کرد: در این آیین نامه وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه به خوبی مشخص و دراختیار آن‌ها قرار داده شده است لذا دستگاههای مذکور باید ضمن انجام دقیق وظایف خود گزارش عملکرد حوزه مربوطه را در اختیار ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان قرار دهند.

شاکرمی با تاکید بر استفاده پلیس از ابزار‌ها و تکنولوژی نوین در مبارزه با قاچاقچیان اظهار داشت: امروز پلیس باید به صورت علمی وارد عمل شود چرا که قاچاقچیان هم بنا به اقتضای شرایط امکانات و تجهیزات خود را به روزرسانی می‌کنند لذا پلیس نیز باید همگام با امکاناتی که در جامعه وجود دارد پیش برود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان یادآور شد: مشکلات مطرح شده در جلسه امروز کارگروه باید در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی ‌امنیتی استانداری لرستان و اعضای اصلی کمیسیون مطرح و زمینه‌های رفع شدن آن‌ها فراهم شود.

شاکرمی نقش صدا و سیمای مرکز استان را در فرهنگسازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: صدا و سیما باید با تولید برنامه‌های مرتبط و انعکاس اخبار مرتبط با قاچاق کالا و عواقب شوم آن افکار عمومی را برای مبارزه با این پدیده بسیج کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز