خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در اوکراین در دیدار با رضا مسرور مطرح کرد:

اقدامات بی‌نظیری در احداث زیر ساخت‌ها ی تجاری در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۹۴۷

سفیر ایران در اوکراین در دیدار با مسرور بیان کرد: دولت فعلی اوکراین علاقه زیادی به توسعه روابط همه جانبه با ایران دارد و این موضوع درسفر روسای مختلف مشهود است.

به گزارش ایلنا از انزلی و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار سفیر اوکراین فعال سازی کریدورهای بین المللی آسیا -اروپا و تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالاهای استراتژیک را رویکرد سازمان متبوع خود اعلام کرد. 

وی در این دیدار به تبیین ظرفیت‌ها و مزیت‌های قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزادانزلی پرداخت و با تصریح بر اینکه برای نیل به موارد مذکور، ایجاد وتکمیل زیرساختهای منطقه نخستین اولویت این سازمان است، افزود: مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر به صورت ۲۴ ساعته در حال احداث است و تا پایان ماه جاری دو پست اسکله آن قابل بهره برداری خواهد بود و با راه اندازی این بندر آخرین حلقه تکمیل زیرساختهای ترانزیتی فعال سازی کریدور شمال –جنوب تکمیل خواهد شد. 

رییس هیات مدیره سازمان با اشاره به رشد شاخص‌های اقتصادی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان صادراتی در این منطقه اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری ایران با راه اندازی بندرکاسپین متحول خواهد شد و ما معتقدیم همانند سرمایه گذاری عظیمی که در جهت توسعه بنادر جنوب کشور صورت گرفته است می‌بایست برای فعالسازی کریدور نوستراک ظرفیت بنادر شمالی کشور را توسعه دهیم و نگاه توسعه گرا در ایجاد زیرساخت‌های کشور بسیار مهم و ضروری است. 

 مسرور با بیان اینکه در حوزه توسعه مناسبات، این منطقه میزبانی نخستین اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر به منظور تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد را در اردیبهشت ماه سال آینده برعهده دارد، خاطر نشان کرد: علاوه بر کریدور شمال جنوب این سازمان ایجاد کریدور اروم چی چین، اکتائو قزاقستان و انزلی را پیگیری می‌کند مسیر تجاری که می‌توان یکی از مسیرهای جاده ابریشم جدید باشد. 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از طریق اجرای بسته‌های حمایتی علاوه بر رونق فضای کسب و کار تجاری، زمینه فعال سازی ۴۸ واحد تولیدی صنعتی منطقه فرآهم شده تأکید کرد: واحدهای صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی طی سه سال گذشته روند رو به رشدی را در صادرات محصولات تولیدی خود داشته به حدی که در نه ماهه سال جاری ۳۱ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. 

 مسرور با اشاره به اینکه سازمان متبوع وی از طریق ایجاد ارزش افزوده و زیر ساختهای متنوع تفریحی گردشگری بدنبال افزایش ماندگاری گردشگران و توسعه صنعت گردشگری منطقه است، اضافه کرد: در همین راستا بزرگ‌ترین آکواریوم ایران در این منطقه از سوی بخش خصوصی و با سرمایه گذاری خارجی احداث می‌شود. 

 مسرور این منطقه را مکان مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های اوکراینی اعلام و خواستار توسعه مراودات فی مابین اقتصادی و تجاری شد و اظهار امیدواری کرد که سفیر اوکراین، ظرفیت‌های متنوع و فرصت‌های سرمایه گذاری این منطقه برای فعالین اقتصادی کشور اکراین معرفی کند. 

سفیر ایران در اوکراین نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از ابراز علاقه‌مندی دولت اوکراین برای توسعه روابط همه جانبه با ایران خبر داد و افزود: دولت فعلی اوکراین علاقه زیادی به توسعه روابط همه جانبه با ایران دارد و این موضوع درسفر روسای مختلف مشهود است. 

محمد بهشتی منفرد با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و تکمیلی زیر ساخت‌های تجاری و گردشگری منطقه به خصوص مجتمع بندری کاسپین افزود: آنچه را که امروز در این منطقه شاهدش بودیم بیانگر تلاش و اقدامات بی‌نظیر در احداث سریع زیر ساخت‌ها در حوزه‌های تجاری و گردشگری بوده و لازم است که این موضوع در سطح وسیع تری اطلاع رسانی شود و پس از بازگشت به اوکراین ضمن معرفی پتانسیل‌های این منطقه تجاری، صنعتی و گردشگری موارد لازم جهت توسعه روابط تجاری ما بین تجار اوکراین و منطقه ازاد انزلی را فراهم خواهم کرد. 

سفیر ایران در اوکراین پیشنهاد خواهر خواندگی بنادرانزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی با بندر اودسای اوکراین را عنوان کرد و افزود: بندر اودسا یکی از قدیمی‌ترین بنادر دنیا است و نمونه بسیار خوبی برای الگو برداری در زمینه گردشگری و تفریحی برای بنادر ایران درراستای افزایش جذب گردشگران بوده و منطقه آزاد انزلی با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری توانسته است بستر حضور گردشگران خارجی و داخلی را فراهم کند. 

محمد بهشتی منفرد به انجام هفت پرواز بین پایتخت‌های دو کشور درطول هفته اشاره وخاطر نشان کرد: تا پایان امسال با اضافه شدن پرواز پایتخت اکراین به شیراز، اصفهان و تبریز تعداد پرواز‌ها به ۱۰ پرواز افزایش می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه امکان برقراری پرواز به صورت چار‌تر بین دوکشور نیز وجود دارد بیان کرد: اوکراینی‌ها از اینگونه پیشنهادات استقبال می‌کنند و درسال گذشته بیش از ۵۰ هزار مسافر به این منطقه سفر کردند و با رشد ۴۰درصدی، این آمار در طول امسال به ۹۰هزار نفر رسیده است. 

منفرد اوکراین را کشوری اقتصادی با محوریت کشاورزی دانست و تاکید کرد: این کشور به دلیل برخورداری از خاک سیاه و آب و هوای مناسب جزء رتبه‌های بر‌تر تولید دانه آفتاب گردان، ذرت، کلزا و گندم است. 

وی امکانات حمل و نقلی اوکراین را بسیار مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: شرایط لازم برای اعزام هیات‌های تجاری بین دو کشور وجود دارد. 

گفتنی است در پایان این دیدار سفیر ایران در اوکراین مدیر عامل و مدیران ارشد این سازمان و هیات همراه از زیر ساخت‌های تجاری، گردشگری و مجتمع بندر کاسپین بازید بعمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز