خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرک بندر آستارا خبر داد:

الکترونیکی شدن 34 عملیات گمرکی در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۷۷۹

مدیر کل گمرک بندر آستارا از الکترونیکی شدن 34 عملیات گمرکی در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستارا, رسول امیدی در نشست خبری با خبرگزاری های این شهرستان بیان کرد: تحقق دولت الکترونیک از بحث های جدی و محوری در دولت های گذشته بود که در دولت یازدهم هم با جدیت و عزم راسخ در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مفتخرم اعلام کنم که در حال حاضر 34 عملیات گمرکی به صورت الکترونیکی در کشور صورت می پذیرد.

امیدی تصریح کرد: محوریت دولت الکترونیک در این پروژه ی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به اهداف دولت در طرح تحول اقتصادی است که این عملیات در قالب پروژه ی مهمی به نام سامانه جامع گمرکی تعریف شده که در کنار آن پنجره ی واحد تجارت فرامرزی را هم تعریف کرده اند.

وی تصریح کرد:هدف این پروژه که محوریت آن رسیدن به گمرک الکترونیک در راه رسیدن به دولت اکترونیک بوده تغییر روش های سنتی و دستی در عملیات گمرکی و تبادل اطلاعات به روش دیجیتالی است که سازمان های مرتبط دیگر را هم درگیر کرده چنان چه آن ها هم باید در راه تحقق شعار دولت الکترونیک، مجوزهای مربوطه ی صادره را از طریق این سامانه به گمرک اعلام نمایند.

راه اندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور، شفاف سازی ی فعالیت های اقتصادی در بخش تجارت خارجی، شناسایی ی واردکننده گان و صادرکننده گان بزرگ کشور، گزارش دقیق از میزان واردات و صادرات در راستای ارزیابی ی تولیدات داخلی، صدور پروانه ها ی الکترونیکی معروف به برگ سبز گمرکی، دوراظهاری صادرات و واردات و ترانزیت کالا، طرح کارشناسی ی مجازی گمرک، سامانه ی آنلاین دایره ی تعیین ارزش کالاها، پنجره ی واحد الکترونیک مستقر در وزارت دارایی و بانک مرکزی که ارتباط 21 سازمان دیگر را با گمرک امکان پذیر کرده، توزین هوشمند کالا، اعلام وصول، بازبینی، اعلام بدهی های گمرکی و اعلام بخشنامه و دستور العمل ها به صورت اتوماتیک از جمله دست آوردهای گمرک الکترونیک هستند که بنا به اعلام مدیر کل گمرک هم اکنون در گمرک این شهرستان به صورت دیجیتالی و الکترونیک اجرایی می شوند.

رسول امیدی در این نشست خبری با اشاره به عملکرد نه ماه اخیر گمرک از صدور 284 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 133 میلیون دلار خبر داد و گفت: عمده کالاهای صادر شده شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه و لباس و کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی و محصولات معدنی و فلزی بوده که به کشورهای آذربایجان و گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور 209 هزار تن کالا شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن و ماشین آلات و لوازم برقی و خانگی به ارزش 64 میلیون دلار از همان کشورها از گمرک آستارا وارد ایران شده است.

امیدی با اشاره به ترانزیت کالا هم گفت: 39 هزار تن کالای ترانزیت خارجی ورودی به ارزش 90 میلیون دلار، 188 هزار تن ترانزیت خروجی به ارزش 731 میلیون دلار از دیگر عملیات گمرک آستارا با کشورهای مختلف بوده است.

مدیر کل گمرک شهرستان آستارا در پایان گفت: در همین مدت 565 هزار و 953 مسافر از طریق مرز آستارا تردد کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، مسافرین خروجی 5 درصد و ورودی 4 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز