خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار تالش برگزار شد؛

دومین جلسه شورای بهداشت در فرمانداری تالش

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۲۱۴

جلسه شورای بهداشت به ریاست فرماندار تالش و با حضور اباصلت جهانگیری دادستان در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد.

به گزارش ایلنا از تالش، علی فتح اللهی گفت: بحث بهداشت فقط به دانشکده علوم پزشکی و معاونت بهداشتی مربوط نمی شود بلکه تمام ادارات باید در این امر مهم دخیل باشند.

فرماندار تالش ضمن اشاره به برخی فرهنگ های قابل ستایش بسیاری از کشورهای مختلف در زمینه های متنوع افزود: باید بدانیم که تاریخ و تمدن تنها بخشی از فرهنگ یک کشور را تشکیل می دهد و آنچه که امروز در همه کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بسیاری از معضلات و مسایل  گوناگون با توجه به این امر مهم حل خواهدشد، بحث توجه به فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه‌های مختلف بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و بطور کلی فرهنگ درست مصرف کردن و همچنین درست رفتار کردن  با محیط  اطراف ، موجودات مختلف و انسان هاست. بنابراین این امر مستلزم آن است که همه دستگاه ها در حوزه کاری خودشان بصورت مجزا در این مهم تلاش و توجه ویژه داشته باشند.

فتح اللهی در ادامه اشاره کرد بسیاری از مسایل همچون کمبود آب ، آلودگی محیط زیست ، عدم توجه به امر تفکیک زباله‌ها ، مسئله فاضلاب های خانگی و شهری ، رفتار نادرست با حیوانات ، حجم بالای ترافیک شهری و بسیاری موارد از این قبیل به دلیل عدم توجه و برنامه‌ریزی‌صحیح در زمینه فرهنگ‌سازی درست و صحیح است.

نعمتی مدیر شبکه بهداشت افزود: ما باید دانش و آگاهی مردم را نسبت به مسائل بهداشت شبکه بهداشت تالش با بیان برخی مشکلات فیزیکی و بهداشت روان افزایش دهیم تا خود مردم نیز به عنوان بازویی برای معاونت بهداشتی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و نیز پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی عمل کنند.

 وی افزود: همه بخش های شهر و ادارات باید در بحث بهداشت سهیم باشند.

در این جلسه اباصلت جهانگیری دادستان  ضمن تایید سخنان فرماندار در حوزه فرهنگ سازی گفت: با فرهنگ سازی درست می توان جامعه را به سوی عاری از هرگونه جرم و جنایت پیش برد .

جهانگیری افزود: با تقویت دانش کارشناسان حقوقی ادارات مرتبط با بهداشت می‌توانند بهتر مشکلات بهداشتی را با تذکر و راهنمایی حل کنند و حقوق شهروندان عزیز مان را حفظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز