خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان برگزار شد؛

برگزاری نشست مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۱۹۷

با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌ها، نشست هماهنگی مبارزه با این بیماری با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نجفی در این نشست با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی صحیح به مردم در خصوص راه‌های پیشگیری از سرایت این بیماری‌ها به پرندگان گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده وضعیت مبارزه با این بیماری پرندگان تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه ابتلا‌ء به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در 50 کشور گزارش شده است، گفت : تاکنون هیچ موردی از ابتلاء این بیماری به انسان در جهان گزارش نشده اما باید مراقبت کرد تا به طیور سنتی وصنعتی سرایت نیابد.

وی با تأکید براینکه تاکنون هیچ کدام از مرغداری‌های گیلان دچار این مشکل نشدند گفت : مرغ تولیدی در گیلان از لحاظ عدم ابتلاء به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان سالم است.

استاندار گیلان با اشاره به ممنوعیت صید شکار پرندگان تا اطلاع‌ثانوی گفت: بازرسی‌های میدانی از سوی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست از مناطقی که احتمال شیوع این بیماری دارند بصورت مداوم انجام می‌شود.

وی با از آنجا که پرندگان وحشی مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی محسوب می شوند، گفت : با رعایت نکات بهداشتی نظیر عدم تماس مستقیم انسان و پرندگان سنتی با پرندگان آلوده  زنده و به  پختن کامل طیور و تخم‌مرغ خطری متوجه مصرف کنندگان نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سال‌های گذشته مردم تجربه‌ی مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان را به خوبی دارند گفت : اطلاع رسانی‌های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها انجام پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز