خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

کیفیت آب شرب روستاهای گیلان برابر با استاندارهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۴۷۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از پایش و سنجش کیفیت آب شرب روستاهای گیلان بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی فرّامینی افزود: این شرکت در راستای اجرای وظیفه اصلی خود که تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان است، در سال جاری به طور مستمر آزمون های کنترل کیفیت را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد: این آزمون ها شامل کلرسنجی، کدورت سنجی، میکروبی، فیزیکوشیمیایی و HPC است.

به گفته ی وی؛ آب آشامیدنی روستاییان گیلان بهداشتی و مناسب است و علاوه بر اینکه بطور دائم در آزمایشگاه های شرکت آبفار سنجیده می شود، توسط مراکز بهداشت نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

فرّامینی، با اشاره به اینکه در 9 ماهه ی امسال بیش از 509 هزار و 909 مورد آزمایش سنجش سلامت آب شرب روستایی درگیلان انجام شده، خاطرنشان کرد: در این مدت 388 هزار و 387 مورد آزمون کلرسنجی، 76 هزار و 669 مورد آزمون کدورت سنجی، 23 هزار و 396 مورد آزمون میکروبی، هزار و 775 مورد آزمون فیزیکوشیمیایی و 19 هزار و 682 مورد آزمون HPC  از منابع، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب روستاییان این استان صورت گرفته است.

وی، مطلوبیت آزمایشات مختلف آب شرب روستایی گیلان را بیش از 99 درصد و مطلوب ذکر کرد.

بنابراین گزارش؛ در زمان کنونی هزار و 762 روستای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که کار سنجش سلامت آب شرب این روستاها در 15 واحد آزمایشگاهی توسط 35 نفر کارشناس کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به طور مستمر درحال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز