خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت خبر داد:

اقدام فرهنگی منطقه ۵ در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای مدافع حرم

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۲۹۶

مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت از اقدام فرهنگی منطقه ۵ در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای مدافع حرم به نسل نوجوان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، طی مراسمی در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۵ رشت با حضور پدران شهید مسافر و کوچک‌زاده،جمعی از فرزندان خانواده شهدای حرم، کوچکی‌نژاد نماینده‌رشت، سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، امیر ترومیده مسئول ایثارگران شهرداری توزیع دفتر قهرمان من در بین دانش آموزان منطقه ۵ اعلام شد. 

عبداللهی مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت در این مراسم با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست در ادامه اظهار داشت: ما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم که نشان دهیم ایثارگران ما چه زحماتی کشیدند. ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز نشان از آن می‌دهد که ما امنیت و آرامش فعلی خودمان را مدیون شهدا هستیم.

 عبدالهی ادامه داد: شهدای مدافع حرم نیز راه شهدای دفاع مقدس را در آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه می دهند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند.

وی در پایان افزود: به عنوان یک فرزند شهید چنین اقداماتی در راستای توجه به شهدای مدافع حرم کمترین کاری است که می توان برای این عزیزان و ترویج فرهنگ شهادت طلبی انجام داد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از شهردار منطقه ۵ رشت جهت انجام کارهای فرهنگی و ترویج فرهنگ شهادت گفت: آقای عبداللهی شهردار یک منطقه محروم است و ما شاهد تلاش های بسیار زیاد ایشان در این منطقه به خصوص در منطقه محروم مسکن مهر هستیم. 

نماینده رشت گفت: نظام جمهوری اسلامی به خاطر فکر و اندیشه مستقل‌اش در حال مبارزه با مستکبرین است. امروز مدافعان حرم در حال جنگیدن برای آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: مدتی تبلیغات سنگینی علیه مدافعان حرم ما می شد که در جایی در حال جنگیدن هستند که نتیجه ای ندارد اما نیروهای ما با تجربه خوبی که در ساختار نیروهای نظامی و شبه نظامی کشورهای سوریه و عراق برجای گذاشته اند نشان دادند که تا چه اندازه موفق هستند. 

کوچکی‌نژاد افزود: اکنون در عراق تعداد شهدای ما کمتر است، زیرا با ساماندهی انتقال تجربیات با تشکیل بسیج مردمی حشد الشعبی کمتر نیازی به استفاده عملیاتی از سربازان ما است. در سوریه و یمن نیز نشان داده ایم که ایران امروز بیشترین نقش را در منطقه دارا است. 

نماینده رشت با تشکر دوباره از شهردار منطقه ۵ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: همیشه برای کارهای فرهنگی مناسب حاشیه هایی مطرح می شود که نباید به آنها توجه کرد بلکه باید کار خود را انجام داد. 

کوچکی‌نژاد با اشاره به بحث بدهکاران به شهرداری رشت نیز گفت: همه باید برای پرداخت بدهی رانتخواران به شهرداری کمک کنند و اگر دستگاه های نظارتی آمادگی کامل را ندارند ما نیز حاضریم در مجلس در این امر تلاش کنیم.

وی افزود: نباید کسانی که وابسته به دستگاه قدرت و ثروت خود را می دانند از پولی که متعلق به مردم است و در خدمت مستعضفان باید هزینه شود استفاده کنند.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند که کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان دفاع می کنند تا مرزهای ما در آرامش باشند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در چند مدت اخیر اشاره و گفت: یکی از کارهای بسیار زیبا همین طرح کاروان خدام العترت شهرداری رشت بود که بیش از ۳۰ پاکبان، ۱۸ هنرمند و بیش از۱۰۰ نفر از کارکنان شهرداری راهی کربلا شدند و برنامه های فرهنگی و خدماتی خوبی را اجرا کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در ادامه خاطرنشان کرد: این حرکات فرهنگی باید ادامه پیدا کند تا یاد و نام شهیدان زنده بماند. وی همچنین از نامگذاری کوچه شهید کوچک زاده توسط شورای شهر رشت خبر داد.

در این مراسم همچنین پدران شهید کوچک‌زاده و مسافر از تلاش‌های شهرداری منطقه ۵ رشت جهت توزیع این دفاتر تشکر کردند و آن را در ادامه دادن راه شهیدان موثر دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز