خبرگزاری کار ایران

رضا موسوی روزان با حضور در خبرگزاری ایلنا:

عملکرد شهردار رشت در کل مثبت بوده/ پیاده‌راه فرهنگی یادگار همیشگی شورای‌شهر چهارم رشت است

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۰۳۵

رئیس کمیسیون‌فرهنگی شورای‌شهر رشت یکی از ضعف‌های مدیریت‌شهری را عدم درآمد مطلوب و مدنظر دانست و تصریح کرد: سال‌جاری میزان درآمد شهرداری‌رشت مناسب نبوده است.

رضا موسوی روزان به مناسبت روز به امامت رسیدن امام زمان(عج) با حضور در سرپرستی خبرگزاری ایلنا در گیلان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: ائمه اطهار نور واحدی هستند که پیروی از آنها ما را به سمت سعادت رهنمون خواهد کرد.

وی افزود: بنده حدود سه سال و نیم است که در شورای اسلامی شهر رشت در خدمت مردم هستم و در این مدت سعی کرده‌ام تا فریاد رس مظلومان و محرومان باشم.

روزان تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار شورای چهارم در روند انتخاب شهرداران سیری مطلوبی طی نشد و می‌توانست  بهتر عمل شود.

وی بیان داشت: عنوان این موضوع زیر سوال بردن همه عملکرد شورا نبوده، بلکه می‌شد در حوزه نظارت بهترعمل شود.

روزان با بیان اینکه وظیفه ذاتی شورا نظارت بر عملکرد شهردار و مجموعه مدیریت‌شهری است، افزود: مصوبات شورا وقتی به‌صورت قطعی به فرمانداری اعلام شده و مراحل قانونی خود را طی می‌کند، همه مدیران شهری موظف‌اند از مصوبات پارلمان‌شهری پیروی و تبعیت کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه  نمی‌توان عملکرد شهرداران و سرپرستان این دوره را کاملاً تایید کرد و بدون عیب دانست، اظهار داشت: انتقاداتی نسبت به عملکرد شهرداران و سرپرستان شهرداری وارد است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت طولانی‌ترین عمر شهرداران در طول شورای چهارم را داشته، افزود: مدیریت شهری می‌توانست خیلی بهتر از شرایط فعلی عمل کند.

روزان با بیان اینکه برخی تغییر و تحولات موجب آسیب دیدن مدیریت‌شهری و شهروندان خواهد شد، افزود: ثابت‌قدم در طول مدت شهرداری بسیار مطلوب عمل کرده و از نیروها و توانمندی مجموعه شهرداری برای توسعه‌شهری بهره گرفته است.

وی افزود: حجم پروژه‌های عمرانی شهر رشت و به نتیجه رساندن آنها علی‌رغم وجود برخی ضعف‌ها در دوران ثابت‌قدم قابل توجه بوده و در این راستا به جای برجسته کردن نقاط ضعف، باید نقاط قوت و اقدامات صورت گرفته برجسته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ساخت پارک‌های متعدد در کمبود سرانه فضای سبز رشت و ایجاد بازارچه‌های متعدد و ساماندهی دست‌فروشان در نقاط مختلف شهر از جمله کارهای موفق  ثابت‌قدم بوده، افزود:  وجود اصل پیاده‌راه فرهنگی علی‌رغم برخی انتقادات در نحوه اجرا و کاهش آسیب کسبه از دیگر اقدامات مثبت کلان‌شهر رشت در دوره شورای چهارم بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه فرهنگی یادگار همیشگی شورای چهارم و ثابت‌قدم برای شهر رشت است، افزود: ساخت ساختمان مرکزی شهرداری در میدان گیل یکی دیگر از پروژه‌های ماندگار این دوره شورا است که علی‌رغم تاکید برخی مبنی بر فروش این ساختمان و رفع مشکلات مالی شهرداری، بنده به‌شدت با این موضوع مخالفت کرده و در آینده‌ای نزدیک به آبروی شهر رشت تبدیل خواهد شد.

روزان یکی از ضعف‌های مدیریت‌شهری را عدم درآمد مطلوب و مدنظر دانست و تصریح کرد:  سال‌جاری میزان درآمد شهرداری رشت مناسب نبوده است.

وی با اشاره به خرید تیم سپیدرود توسط شهردارای رشت اظهار داشت: خرید این تیم به مبلغ  7 میلیارد تومان در مقابل 850 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده شهرداری رشت رقم قابل‌توجهی نیست اما  وقتی درآمد شهرداری به‌خوبی تحقق پیدا نکرده این مبلغ قابل توجه است.

روزان گفت: برخی کارگران و پاکبانان فضای سبز چند ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و حقوق کارکنان شهرداری به وقع پرداخت نمی‌شود که مبلغ خرید تیم می‌تواند قابل توجه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز