خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار آستارا برگزار شد؛

اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان آستارا با عنوان تجمع مدافعان حرم

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۹۰

با حضور فرماندار آستارا تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان مرزی بندر آستارا تحت عنوان تجمع مدافعان حرم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، سیروس شفقی در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان مرزی بندر آستارا که تحت عنوان تجمع مدافعان حرم در سالن سرپوشیده یک هزار و 200 نفری انقلاب مجموعه ورزشی وحدت برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، معمار کبیر و دوراندیش انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را در سال 1358 صادر کرد.

فرماندار آستارا حفظ انقلاب از گزند دشمنان را از مهمترین اهداف تأسیس بسیج دانست و افزود: با تشکیل بسیج بزرگترین انسجام مردمی برای حفظ نظام پایه‌گذاری شد و بسیج بود که انقلاب را بیمه کرد و آن را از گردنه‌های خطرناک عبور داد.

وی با اشاره به اینکه جهان بیش از پیش به عظمت این ابتکار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) پی برده است، افزود: حرکت‌هایی را که در فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، عراق و سایرکشورها آغاز شده است، الهام گرفته از حرکت انقلابی بسیجیان ایران اسلامی است.

شفقی با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم، حزب الله لبنان با بهره مندی از تفکر بسیجی، خاری بر چشمان رژیم غاصب صهیونیستی شده است، اضافه کرد: این موضوع بر کسی پوشیده نیست که بسیج مردمی سوریه، با بیش از 100 هزار عضو که از افتخارات شهید همدانی است، توانست گروه تکفیری داعش را در دروازه های دمشق زمین گیر کرده و گلوی آنها را بفشارد، از تفکر بسیجی ملت ایران نشأت گرفته است.

وی در ادامه، نیروهای رزمنده سوریه را تحت تأثیر برنامه های بسیجی ملت ایران به عنوان نیروی بزرگ بازدارنده توطئه های استکباری آمریکا، عربستان، اسرائیل و کشورهای غربی برشمرد و تصریح کرد: بسیجیان ما راه مقاومت را به مبارزان غزه، فلسطین، افغانستان، یمن و عراق آموختند.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود، الگوبرداری سایر ملت ها از تفکرات بسیجی ملت ایران را شجره طیبه، چشمه جوشان و مرکز صادرات پیر جماران دانست و عنوان کرد: پیاده روی بزرگ اربعین، بسیج بزرگ و حماسه خودجوش مردمی می باشد که بدون توجه به رنگ، نژاد و زبان گرد هم می آیند و همه در دوستی اهل بیت عصمت و طهارت مشترک هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین پیام پیاده روی اربعین، نشان دادن چهره رحمانی و مهربان اسلام می باشد، خاطر نشان کرد: در عربستان، حدود 2 میلیون حاجی که به این کشور معرفی می شوند، با وجود وزارتخانه برای رسیدگی به امور حجاج، به دلیل ایجاد ترافیک، انسداد خیابان ها و عدم توان اداره این جمعیت، اعلام نارضایتی می‌شود، ولی در عراق اگر کمتر از 20 میلیون زائر باشد، همگان ناراحت می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیج با ساماندهی یک مجموعه، نیروهای عظیم و متعهد را برای پاسخگویی به نیازمندیهای ملت گرد هم می آورد و این مجموعه دشمنان را بیمناک و دوستان اصیل انقلاب را امیدوارتر کرده است.

شفقی بیان کرد: بسیج با حضور منسجم و منظم در عرصه های مختلف، خاری بر چشم دشمنان است و آرامش، آسایش و امنیت امروز ایران اسلامی مدیون خون پاک بسیجیانی است که با رشادت و ایثارگری‌های خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیافتد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این تفکر عظیم بود که توانست 8 سال دفاع مقدس را مدیریت نماید و همگان بر این اصل باور دارند که آرمان بسیج حرکت در زیر پرچم ولایت فقیه است و این نهاد ارزشمند متعلق به جناح و قشر خاصی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز