خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار رشت:

پنجمین پل عابر پیاده مکانیزه شهری در رشت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۲۹۲

پنجمین پل عابر پیاده مکانیزه شهری با حضور مسئولان شهری و شهردار رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمد علی ثابت قدم در آیین افتتاح پنجمین پل عابر پیاده مکانیزه، ایجاد امکانات ایمنی را از مسائل اساسی زندگی در شهرهای بزرگ برشمرد و اظهار کرد: مسئله ایمنی در ۳  حوزه لحاظ شده و حوزه مدیریت شهری، امسال در این حوزه ها متمرکز شد. 

شهردار رشت گفت: توسعه زیر ساخت‌های مختلف در حوزه‌هایی همچون آتش نشانی و یا جمع کردن آب های سطحی که  خطرات ترافیکی و جانی برای شهروندان در پی داشت از جمله این فعالیت های متمرکز شده بود که  بدون شک ریشه در نگاهی انسان دوستانه داشت. وی از سرعت بخشیدن به پروژه ها خبر داد و افزود: با این اقدام ، مرحله اول ۷ پروژه دیگر در مدت۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد

ثابت قدم با اشاره  به مشکلاتی که در اثر حفاری های  مختلف در سطح شهر به وجود آمده خاطر نشان کرد: با اتمام پروژه ها در سال آینده بسیاری از این معضلات نیز برطرف می شوند. 

وی با بیان اینکه شهرداری مدعی رسیدن به انسان محوریست خاطر نشان کرد: حوزه مدیریت شهری بر اساس چنین ادعایی باید توجه ویژه ای به مردم داشته باشد.

شهردار رشت ، ایجاد ایمنی برای عابران به‌ویژه کودکان و سالمندان در مناطق پرتردد را دارای اولویت دانست و تصریح کرد: بزرگترین حسن ساخت پل ، ایمن سازی مناطق پرتردد برای چنین افرادی است.

ثابت قدم  بر انجام امورات زیربنایی به موازات مناطق مختلف تاکید و تصریح کرد: با اشاعه چنین اقداماتی زمینه استفاده تمام شهروندان از فضاهای مختلفی همچون گردشگری فراهم می شود. 

وی افزود: باید تمام  شهر را برای شهروندان ایمن سازی کرده تا بتوانند مشارکت بیشتری در حوزه های مختلف با همکاری مسئولان داشته باشند.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی رشت نیز در جریان این افتتاح، پل مکانیزه شهرک گلزاران را پنجمین پل از  پل های چهارده گانه اعلام و بیان داشت: این پل از مجموع ۴۱ دستگاهی است که قرار است در  ۸  ماه آینده در رشت به بهره برداری برسد . 

فرامرز جمشیدپور گفت: برای سازه  این پل ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

وی افزود:  برای ساخت این پل که ، هم دارای راه پله و هم دارای آسانسور با ظرفیت ۸ نفره است ۳۵ تن آهن مصرف شده است. 

معاون حمل و نقل و امور زیربنابی رشت همچنین از احداث پل در فلکه گاز ، بلوار لاهیجان(بلوار امام رضا (ع) ) در آینده ای نزدیک خبرداد. 

رییس جهاد دانشگاهی گیلان نیز بیان داشت: این پل با تدبیر و هدایت چند ماهه شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است. 

جمشید رسایی مجموعه تلاش های شهرداری رشت را تسهیل کننده زندگی در کلانشهر برشمرد و افزود: دستگاه هایی که نقش های جانبی ایفا می کنند باید به سمت کمک و حمایت گام بردارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز