خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی بازیافت انجام شد؛

نواخته‌شدن زنگ بازیافت و سلامت در مدرسه "سما" رشت

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۶۲۸

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به همراه چند تن از مدیران و کارشناسان سازمان با حضور در مدرسه ابتدایی سما رشت زنگ بازیافت را در این مدرسه به صدا درآورد.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با روز جهانی بازیافت، سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، برنامه‌ها و  فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در این شهر به اجرا درآورد.

میزان موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های حوزه مدیریت پسماند با استمرار برنامه‌های آموزشی رابطه مستقیم دارد و در این بین کودکان دانش‌آموز می‌توانند یکی از مخاطبان اصلی برنامه‌های آموزشی سازمان مدیریت پسماند باشند.

 کارشناسان حوزه یادگیری و فرهنگ هر دو معتقدند برای نهادینه‌سازی یک موضوع در جامعه ، کودکان باید در برنامه‌های آموزشی به عنوان یکی از اهداف اصلی مطرح شوند.

 علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به همراه چند تن از مدیران و کارشناسان سازمان با حضور در مدرسه ابتدایی سما رشت زنگ بازیافت را در این مدرسه به صدا درآورد.

مدرسه سما یکی از مدارس سبز و محیط‌زیستی و بزرگترین مدرسه‌مقطع ابتدایی استان گیلان محسوب می‌شود.

 بعد از نواخته شدن زنگ بازیافت حاجی پور دقایقی در مورد مفهوم بازیافت و لزوم تفکیک زباله از مبدأ برای دانش آموزان صحبت کرد. اجرای برنامه ویژه کودکان نیز بخش دیگر برنامه بود. 

سازمان پسماند شهرداری رشت در ادامه فعالیت‌های فرهنگ سازی‌های خود برای اولین بار برنامه انتخاب پاکیار را در این مدرسه اجرا کرد.

 در این طرح برای هر کلاس یک پاکیار انتخاب شد تا نظارت بیشتری بر تفکیک زباله از مبدأ و حفظ پاکیزگی محیط کلاس وجود داشته باشد. این طرح به زودی در دیگر مدارس نیز اجرایی می شود. 

پایان بخش برنامه سازمان در مدرسه سما نیز اجرای نمایش با موضوع حفظ محیط‌زیست و انجام تفکیک زباله از مبدأ بود. 

همچنین در ادامه برنامه‌های آموزشی به مناسبت روز جهانی بازیافت به سفارش سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ۴ نمایش خیابانی توسط هنرمندان شناخته شده استان نیز در پیاده راه مرکزی و خیابان علم الهدی اجرا شد.

 دو اجرای پرفورمنس با توزیع کیسه زباله مخصوص پسماند خشک و بروشور آموزشی و دو نمایش داستانی دیگر نیز با اشاره به اهمیت موضوع بازیافت و لزوم انجام تفکیک زباله از مبدأ اجرا شد.

تبلیغات محیطی مانند نصب بنر در سطح شهر با محتوای تشویق شهروندان به انجام تفکیک زباله از مبدا نیز یکی دیگر از فعالیت های سازمان در روز جهانی بازیافت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز