خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

راه‌اندازی کتابخانه سیار در 6 منطقه شهر رشت/ عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۸۹۳

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار همزمان با هفته کتاب در شهر رشت، از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان در 24 آبان‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، زهرا بدن‌آرا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت بیست‌وچهارمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهار کرد: هفته مذکور فرصت مناسبی برای تقویت بنیه فرهنگی و ایجاد شور و هیجان مطالعه در جامعه است.

بدن‌آرا، 15 تا 27 آبان‌ماه جاری را هفته کتاب عنوان کرد و افزود: ابتدای مهرماه امسال ستاد هفته کتاب به منظور برنامه‌ریزی منظم در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با هفت کمیته تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های مذکور در قالب هفت کارگروه تبلیغات، فرهنگی، عمرانی، امور کتابخانه‌ها، شهرستان‌ها، پشتیبانی و حراست تشکیل شده است، تصریح کرد: غبارروبی و گلباران مزار شهدا از برنامه‌های نخستین روز از هفته کتاب در استان است.

وی به انتخاب کتابخانه‌های نمونه شهری و روستایی گیلان در هفته کتاب امسال اشاره کرد و گفت: تجلیل از کتاب خوانان برتر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده همزمان با هفته کتاب در استان است

بدن‌آرا از دیدار کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان همزمان با هفته کتاب خبر داد و بیان کرد: 18 آبان‌ماه جاری مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، مؤلفان، نویسندگان و مسؤولان کتابخانه‌های گیلان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری 57 جلسه انجمن متشکل از فرمانداران، شهرداران و بخشداران با موضوع کتاب در استان، خاطرنشان کرد: 24 آبان‌ماه جاری منتخبان استانی در مرکز حضور پیدا می‌کنند و افراد برتر در سطح ملی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 60 نشست کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و 10 نشست مدرسه‌ای همزمان با هفته کتاب در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هفته جاری چهار برنامه نقد کتاب و دو برنامه رونمایی از کتاب در استان برگزار می‌شود.

بدن‌آرا از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی گیلان در 24 آبان‌ماه جاری خبر داد و بیان کرد: از 22 تا 27 آبان‌ماه جاری بخشودگی جرائم منابع و همچنین اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان را داریم و امیدواریم مردم از این فرصت استفاده کرده و کتاب‌های خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار همزمان با هفته کتاب در شهر رشت، تصریح کرد: کتابخانه سیار مذکور به منظور خدمات‌رسانی در عرصه کتاب به شش منطقه از شهر رشت که دسترسی به کتابخانه ندارند، راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز