خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‌آباد:

پیام قرآن چیزی جز وحدت و همدلی در جوامع اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۶۰

امام جمعه خرم‌آباد: پیام قرآن چیزی جز وحدت و همدلی نیست و سنت و سیره پیامبر نیز تأکید بر وحدت و برادری مسلمانان دارد و در انقلاب اسلامی ما نیز امام بزرگوارمان بنیانگذار و پرچمدار امت اسلامی بوده است.

پیام قرآن چیزی جز وحدت و همدلی نیست و سنت و سیره پیامبر نیز تأکید بر وحدت و برادری مسلمانان دارد و در انقلاب اسلامی ما نیز امام بزرگوارمان بنیانگذار و پرچمدار امت اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگارایلنااز خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد ضمن اشاره به ۱۳ دی ماه و سالروز ابلاغ پیام امام خمینی(ره) به رهبر شوروی سابق گفت: این پیام ما را به یاد نامه‌های پیامبر اسلام در صدر اسلام که به پادشاهان امپراطوری‌های دنیا فرستاد می‌اندازد و نشان‌دهنده عظمت اسلام و ضعف و ناتوانی قدرت‌های جهان است و امام خمینی(ره) نیز در اواخر عمر خود این نامه را به گورباچف فرستاد و این نامه نیز نشان‌دهنده قدرت و عظمت ایران اسلامی بود و اینکه قدرت‌های مادی رو به شکست هستند و دیدیم که کمونیسم بر شوروی شکست خورد و دیدیم که کمونیسم در شوروی شکست خورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در این نامه فرمودند تکیه بر قدرت غرب محکوم به شکست است و گورباچف توجه نکرد و شکست خورد و امروزه جامعه جهانی یقین پیدا کردند که آمریکا و غرب قابل اتکا نیست و نظام سرمایه‌داری غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و ما امروز باید از این موضوع درس بگیریم و با عنایات خداوند همچنان که کمونیسم متلاشی شد آمریکای جنایتکار هم رو به نابودی است و متلاشی خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به ۱۲ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت نیز خاطرنشان کرد: مسئله وحدت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و پیام قرآن چیزی جز وحدت و همدلی نیست و سنت و سیره پیامبر نیز تأکید بر وحدت و برادری مسلمانان دارد و در انقلاب اسلامی ما نیز امام بزرگوارمان بنیانگذار و پرچمدار امت اسلامی بوده است و مقام معظم رهبری نیز اعتقادی که به مسأله وحدت دارد به هیچ چیز دیگری ندارد.

میرعمادی گفت: متأسفانه شاهد هستیم که امت اسلامی با توجه به این تأکیدات گرفتار تفرقه است و علت آن دست‌های بیگانه‌اند و آمریکا، انگلیس و اسرائیل مثلثشوم تفرقه‌افکنی و اختلاف بین مسلمانان هستند که نمونه آن در عراق و افغانستان واضح است و گروه‌های القاعده، داعش، طالبان و وهابیت به وسیله آنها به وجود آمده و همه اینها منشأ اختلاف بین مسلمانان بوده است و اینجاست که ما باید هوشیار باشیم و دست‌های سرویس‌های جاسوسی و گروه‌های تفرقه‌افکن را شناسایی کنیم و از بین مسلمانان قطع کنیم و همه مسلمانان در این راه وظیفه دارند و باید بر وحدت و انسجام اهتمام ورزند.

وی همچنین با اشاره به ۱۶ دی ماه و سالروز حماسه شهدای هویزه و شهدای دانشجو گفت: شهدای هویزه تا آخرین لحظه و تا آخرین قطعه خون خود دفاع کردند و شهدای دانشجو شور حسینی و شهادت در جانشان وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین به ۱۳ دی ماه اشاره کرد و افزود: ۱۷ دی ماه سالروز طرح ننگین کشف حجاب به فرمان رضاخان مزدور است و مسئله کشف حجاب یک توطئه استعماری مستمر است و امروز هم استعمارگران به دنبال کشف حجابند و هجمه زیادی نسبت به حجاب اسلامی به راه انداخته‌اند.

وی افزود: رسانه‌های غربی به دنبال ایجاد تردید و شعبه در حجاب اسلامی‌اند و از سوی دیگر به دنبال رواج بی‌بندوباری و فساد در جامعه اسلامی هستند و اینجاست که همه مسلمانان و به ویژه مسئولان وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت نهاد خانواده تلاش کنند.

وی خطاب به دستگاه‌های استان نیز گفت: دستگاه‌ها باید تا پایان سال در خصوص کارهای انجام شده در زمینه فرهنگ و حجاب و عفاف گزارش دهند و بگویند برای تسهیل ازدواج جوانان چه کارهایی انجام داده‌اند.

میرعمادی اضافه کرد: متأسفانه شاهد هستیم بسیاری از خانوا‌ده‌ها و جوانان نسبت به دریافت وام ازدواج گلایه دارند که جا دارد این مشکلات سریعاً برطرف شود و مسئولین و بانک‌ها باید برای تسهیل این کار بیشتر کار کنند و پدر و مادرها نیز باید در امر ازدواج آسان بگیرند چرا که وظیفه‌ای است که پیامبر و معصومین برای ما تعیین کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز