خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

حیات اقتصادی گیلان در توسعه گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۳۵۳

استاندار گیلان گفت: حیات اقتصادی این استان در توسعه گردشگری است و به همین دلیل از سرمایه‌گذارانی که با شفافیت و صداقت آماده سرمایه‌گذاری در گیلان باشند، استقبال و حمایت می‌کنم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی بیان کرد: 10 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌سازی در بسته سرمایه‌گذاری‌صد هتل- صد کسب و کار هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی که به معرفی فرصت‌های ارائه شده در استان‌های سراسر کشور می پردازد از گیلان است.

وی با بیان اینکه در بسته‌جدید این طرح امکان معرفی‌فرصت‌های‌بیشتر سرمایه‌گذاری‌وجود دارد، افزود: با توجه به عقب ماندگی‌های بجا مانده از گذشته در بخش گردشگری گیلان اعتقاد داریم که باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در استان شکل بگیرد تا شاهد حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

استاندار گیلان بر لزوم اجرایی شدن این برنامه‌ها تأکید کرد و افزود : حیات اقتصادی  گیلان در توسعه گردشگری است و به همین دلیل از سرمایه گذارانی که با شفافیت و صداقت آماده سرمایه گذاری در گیلان باشند استقبال و حمایت می‌کنم.

وی افزود: هم اکنون 20 هتل و مجتمع اقامتی پذیرایی در گیلان با استفاده از تسهیلات مصوبات سفر دکتر روحانی به گیلان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.

استاندار گیلان گفت: ساخت این طرح ها 60 تا 90 درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آنها پرداخت 600 میلیارد ریال از تسهیلات سفر کاروان تدبیر وامید مصوب شده است.

نجفی گفت: در دولت یازدهم فضا برای  سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است و باید با بهره گیری از این فرصت  در جهت توسعه صنعت گردشگری تلاش کنیم.

ابراهیمبای سلامی مدیر عامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی نیز در این دیدار  با بیان اینکه رشت برندگردشگری کشور است افزود : با ارائه بسته سرمایه گذاری صد هتل- صد کسب و کار در 31 استان به دنبال ایجاد نهضت هتل سازی در کشور هستیم و باید با فراهم کردن امکانات گردشگری لازم ، شرایطی را فراهم کنیم تا رشت و گیلان حتماً یکی از انتخاب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

عضو شورایعالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این بسته سرمایه گذاری که براساس آخرین مطالعات و ارزیابی ها ؛ رویکردهای نوین در توسعه گردشگری بویژه در صنعت هتل به عنوان یک پدیده اقتصادی با کارکردهای متنوع و چندگانه را  مدنظر قرار داده  با همکاری استانداران، شهرداران،مدیران مناطق آزاد و میراث فرهنگی استانها تهیه شده است.

وی با بیان اینکه  ساخت هتل‌ها به صورت زنجیره‌ای در ایران سال‌ها است  که متوقف شده و هتل‌های جدید به صورت انفرادی و پراکنده ساخته شده‌اند، گفت: طرح صد هتل- صد کسب و کار امکان ایجاد زنجیره‌ای معتبر از هتل‌ها را در سطح سه تا پنج ستاره در سراسر کشور فراهم می‌کند تا عرضه تورهای متنوع برای ایرانگردان داخلی و خارجی با ساماندهی و تورگردانی منظم با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر ارائه شود.

 مدیرعامل هلدینگ رفاه و گردشگری تأمین اجتماعی افزود: تعریف مقاصد جدید و متنوع در سراسر ایران با ایجاد اقامتگاه‌ها و هتلهای مناسب، از اهداف اصلی این طرح هستند .

مدیرعامل هگتا افزود: طرح صد هتل- صد کسب و کار در همایش دو روزه بین‌المللی سرمایه‌گذاری‌ در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که مهر ماه امسال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، رونمایی و با استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی مواجه شد.

وی افزود: حضور 68 میهمان از 32 شرکت عمدتا اروپایی صاحب برندهای مطرح و برتر جهانی در حوزه هتل‌سازی و هتلداری در کنار استقبال 600 نفری فعالان هتلینگ داخلی از 230 شرکت و دیدار و گفت‌وگوی این سرمایه‌گذاران با یکدیگر و همچنین با مقامات و مسوولان بلندپایه دولتی، همگی از جمله مواردی هستند که موفقیت برگزاری این همایش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز