خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

76 درصد دلیل مرگ افراد ناشی از بیماری‌ها و تروما در کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان 76 درصد از دلیل مرگ افراد را ناشی از بیماری‌ها و تروما(ضربه) در کشور خواند.

به گزارش‌ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در جمع‌خبرنگاران بر اصلاح الگوی تغذیه‌ای برای حفظ و ارتقای سلامت در سبک زندگی مردم تأکید کرد و بیان داشت: آموزش همگانی به‌ ویژه از طریق رسانه‌ها عامل مهمی در تغییر سبک زندگی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: امر مذکور در مدت زمان صرف غذا و سبک زندگی بسیار تاثیر گذاشته است و عوارض آن در بیماری‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی 76 درصد از دلیل مرگ افراد را ناشی از بیماری‌ها و تروما در کشور خواند و اذعان داشت: بیماری‌های غذایی در ردیف بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود.

یوسف‌زاده چابک، کاهش 25 درصدی حجم بیماری‌های غیر واگیر را نیازمند تلاش مضاعف عنوان کرد و  گفت: نقش رسانه‌ها در امر مذکور بسیار با اهمیت است.

وی اظهار کرد: جلوگیری از بیماری مردم از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به وجود 459 تن زباله عفونی در سال گذشته در محل دفن زباله سراوان رشت اشاره کرد و افزود: تمام زباله‌های عفونی منطقه سراوان رشت جمع‌آوری شده و اکنون زباله‌هایی که با خاک مخلوط شده، باقی‌مانده است.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه میزان فاجعه زباله‌های عفونی بسیار است، گفت: میزان سرطان در استان از متوسط کشوری بالاتر است.

یوسف‌زاده چابک بیان کرد: رسانه‌ها نشانه‌ها را مشاهده می‌کنند اما دانشگاه علوم‌پزشکی به‌ دنبال شناسایی دلیل و ریشه بیماری‌‌ها است.

وی متوسط سن آقایان در استان را 72 سال عنوان‌کرد و افزود: متوسط سن زنان در گیلان 74 سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز