خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

برنامه‌ریزی و دستیابی به یک آمار صحیح یکی از شروط توسعه یافتگی و ارتقاست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: برنامه‌ریزی و دستیابی به یک آمار صحیح یکی از شروط توسعه یافتگی و ارتقاست.

به گزارش ایلنا از آستارا، کیوان محمدی پیش از ظهر امروز در جمع یگان‌های انتظامی و مرزبانی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری، بیان کرد: نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج به داشتن نظم و برنامه‌ریزی در جامعه شهرت دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تصریح کرد: یگان‌های انتظامی و مرزبانی ایران از پرتلاش‌ترین و مقتدرترین نیروهای کشور هستند که در راستای نظم و امنیت داخلی ایران اسلامی در منطقه نقش خود را ایفا می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و بسیج مظهر آزادگی، نماد ایثار و اسوه شهامت هستند.

محمدی توسعه را حلقه مفقوده بسیاری از جوامع خواند و افزود: اگر کشورهای پیشرفته به مدلی موفق برای کشورهای دنیا تبدیل شده‌اند این مهم در سایه تلاش روزافزون تحقق یافته است. 

وی اذعان داشت: در سایه توسعه یافتگی، رفاه، آرامش و آسایش آحاد مختلف مردم به سطح بالایی ارتقا پیدا می‌کند.

وی درباره سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: برنامه‌ریزی و دستیابی به یک آمار صحیح یکی از شروط توسعه یافتگی و ارتقاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان داشت: بحث توجه به سرشماری در کشورهای پیشرفته از حدود 300 سال پیش مطرح شد و در ایران نیز نخستین سرشماری در سال 1335 صورت گرفت.

وی سرشماری امسال را به دلیل اینترنتی بودن در نوع خود ویژه و منحصر به‌فرد عنوان کرد و گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 به دلیل خودتکمیلی و اینترنتی بودن آن نسبت به سرشماری ادوارهای پیشین خاص و متمایز است.

محمدی با بیان اینکه آستارا به دلیل فرهنگ غنی خود در کشور باید حضوری سرنوشت‌ساز و حداکثری در سرشماری به روش اینترنتی داشته باشد، افزود: آستارا نسبت به میانگین کشوری باید دوبرابر میزان شرکت کننده در سرشماری به روش خودتکمیلی را به خود اختصاص دهد.

محمدی افزود: نیروهای نظامی و انتظامی کشور به دلیل نظم‌پذیری و با برنامه بودن می‌توانند فرهنگ سرشماری را در بین خانواده، خویشاوندان و اقشار مختلف مردم نهادینه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: انتظار ما از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج مشارکت حداکثری در سرشماری عمومی نفوس و مسکن است.

کد خبر : ۴۱۷۰۰۵