خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ مهر ماه جاری؛

مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان برگزاری مسابقات قرآنی را به مدت 12 روز در بخش برادران و خواهران در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان و ... ذکر کرد و افزود: این مسابقات یک افتخار بزرگ برای استان محسوب می‌شود و می‌طلبد تا تمام مسؤولان در برپایی هرچه بهتر آن همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی در جمع خبرنگاران نشست امروز را بابت دو موضوع مسابقات کشوری قرآن کریم و بصیرت عاشورایی عنوان کرد و بیان داشت: مسابقات کشوری قرآن کریم یک رویداد مهم ملی و استانی بوده و امیدواریم تمام مسؤولان و چهره‌های قرآنی از این فضای ویژه بهره‌مند شوند.

عادلی تصریح کرد: مسابقات قرآنی فرصت مغتنمی بوده تا این ارزش‌های والای مردم استان را به دیگر نقاط کشور اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان  با اشاره به اینکه با جمع عوامل اجرایی بیش از یک‌هزار نفر از فعالان عرصه قرآنی میهمان استان در ایام مسابقات قرآنی کشور هستند، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این مسابقه نفرات برتر و برگزیده از استان‌های کشور بوده و عالم به مفاهیم قرآن، علم قرائت و تجوید قرآن و ... هستند.

عادلی افراد مذکور را از نخبه‌های ویژه قرآنی عنوان کرد و گفت: زمانی که قرآن با این همه عظمت در ذهن یک نوجوان و جوان جای می‌گیرد این از معجزات بزرگ قرآنی بوده که در ذهن انسان کل قرآن جای می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در مجتمع زیباکنار صداوسیمای استان میزبان این چهره‌های فرهیخته قرآنی هستیم.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را به مدت 12 روز در بخش برادران و خواهران در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان و ... ذکر کرد و افزود: این مسابقات یک افتخار بزرگ برای استان محسوب می‌شود و می‌طلبد تا تمام مسؤولان در برپایی هرچه بهتر آن همکاری لازم را داشته باشند.

عادلی مسابقات مذکور را دارای سه ستاد راهبردی، معین و اجرایی بیان کرد و اذعان داشت: مسؤولیت ستاد اجرایی به‌عهده اداره کل اوقاف و جمعی از مدیران استان بوده و برای برگزاری این دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم جلسات متعددی برگزاری شد و پنجشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با چهره‌های قرآنی استان و اساتید این بخش برگزار شد.

عادلی اضافه کرد: تا روز آغاز مسابقات قرآنی کشور حدود 50 جلسه کاری با مدیران مختلف استانی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم ماحصل آنها موجب برگزاری هر چه بهتر مسابقات قرآنی کشور شود.

 با بیان اینکه در سال93 بیش از 83 هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند، اظهار کرد: 25 مهر ماه جاری میزبانی مسابقات کشوری قرآن کریم هدیه چنین فعالیت‌هایی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: برپایی روضه‌های سیدالشهدا(ع) در راستای نیات واقفان، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی و... از جمله برنامه‌های سوگواری ماه محرم است.

کد خبر : ۴۱۵۵۵۸