خبرگزاری کار ایران

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی گیلان خبر داد:

ضرورت دقت در استاندارد محصولات کشاورزی برای صادرات به روسیه

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان بیان کرد: نهایت دقت در استانداردهای محصولات کشاورزی برای صادرات به روسیه ضروری است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید جلیل جلالی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه در گذشته تجارت به صورت سنتی انجام می‌شد، اظهار کرد: سال‌ها این روند ادامه یافت و کشورهای همسایه در تجارت به روسیه پیشگام شدند و توانستند نخستین کالا را به این کشور صادر کنند.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به بررسی راهکارهای روابط تجاری با روسیه اظهار کرد: پس از فروپاشی شوروی سابق دروازه کشورهای cis به سمت کشورهای همسایه و دنیا برای انجام تجارت آزاد باز شد.

وی سیستم نظارتی در صادرات کالا به روسیه را از مشکلات تجارت در گذشته عنوان کرد و افزود: به مرور زمان کشورهای دورتر که سوابق صادراتی قوی داشتند با تأخیر یک ساله به بازار روسیه ورود کردند.

جلالی فر اذعان داشت: صادرات قوی کشورهای دیگر به روسیه موجب کاهش میزان، حجم و تنوع کالای صادراتی ما شد.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای را در روسیه دانست و افزود: روسیه بزرگ‌ترین شرکت توزیع‌کننده کالا را در اختیار دارد و اگر می‌خواهیم با روسیه در امر تجارت وارد شویم تاجر ایرانی باید شفاف باشد.

وی روسیه را کشور وارد کننده کالای کشاورزی دانست و گفت: در زمینه استانداردهای محصولات کشاورزی برای صادرات به روسیه باید نهایت دقت صورت گیرد.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تولیدات باغی از باغدارانی خریداری شود که از کود کمتری استفاده کرده‌اند، گفت: سیاست صادرات کالا به روسیه باید برندسازی باشد.

جلالی فر با بیان اینکه کیفیت محصول کالا برای روسیه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: روسیه نارنگی‌های سبز به دلیل اینکه قند مناسب و مورد نیاز ندارد، را نمی‌پذیرند.

جلالی فر بیان کرد: روسیه بازار بزرگی دارد و باید در بحث صادرات محصولات کشاورزی سیستم ارگانیک داشته باشیم و به دنبال استانداردهای این بازار برویم.

مشاور روابط اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان بازار روسیه را بسیار بزرگ خواند و افزود: باید با صداقت و دقت لازم از بازار روسیه برای صادرات کالا و محصولات سالم استفاده کنیم.

کد خبر : ۴۱۲۹۵۵