خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

فاصله گرفتن از قرآن دلیل مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۵۳۷

رئیس‌کل دادگستری‌گیلان یکی از علل مشکلات و بداخلاقی‌های‌اجتماعی و اخلاقی‌جامعه امروز را غفلت و فاصله گرفتن از قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: در برخورد با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی‌باید به قرآن و آموزه‌های‌قرآنی متوسل شویم.

به گزارش ایلنا از رشت،احمد سیاوش پور در حاشیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و دهه ولایت یکی از علل مشکلات و بداخلاقی های اجتماعی و اخلاقی جامعه امروز را غفلت و فاصله گرفتن از قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: در برخورد با هجمه های  فرهنگی و اجتماعی باید به قرآن و آموزه های قرآنی متوسل شویم  و از این رو  فرهنگ الگو برداری از قرآن  در دستگاه قضایی به شدت دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه دور شدن از قرآن باعث ایجاد خلا و شکاف در جامعه می‌شود، تصریح کرد: دشمنان همواره از این شکاف در جهت رسیدن به امیال خود استفاده می کنند.

این مقام ارشد قضایی رنگ باختن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را متاثر از  فراموش کردن دستورات الهی عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولان و متولیان  فرهنگی نیز از این مسئله غافل بوده و  به اهمیت آن واقف نیستند.

احمد سیاوش پور با تاکید بر اهمیت پیوند زدن روح و جان جوانان و کودکان با کلام الهی خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمنان بر فرهنگ ما غلبه پیدا کرده و در صدد جایگزینی فرهنگ مبتذل غربی باشند.

وی در ادامه انتقال فرهنگ‌ها  از آن سوی مرزها را  فریبنده دانست و  اذعان داشت: برگزاری جلسات و نشست‌های قرآنی روح را صیقل داده و بر صفای دل ها می افزاید.

رئیس کل دادگستری گیلان با تشکر از آیت الله املی لاریجانی ریاست قوه قضائیه و معاونت فرهنگی دستگاه قضایی از اقداماتی که در مسیر نشر قرآن و انس با کلام الهی در دستگاه قضایی انجام می شود قدردانی کرد و گفت: استمرار آموزش آموزه های قرآنی از اهداف مسئولان است.

رئیس شورای قضایی استان در پایان با اشاره به آسیب‌ها و آفات دنیای مجازی و مسائلی که کانون خانواده را تهدید می‌کند، خواستار توجه هر چه بیشتر و نزدیکی و انس خانواده ها به قرآن کریم شد.

به گزارش ایلنا، این دوره از مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی و در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، ترجمه و مفاهیم و حفظ موضوعی ما بین کارکنان دستگاه قضایی و خانواده‌های آنان برگزار شد که نفرات برگزیده در مسابقات منطقه ای با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز