خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان:

تقویت صنایع دستی گامی برای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: رونق صنایع دستی به عنوان صنعتی که مواد اولیه موردنیاز آن در کشور تولید می‌شود ضرورتی برای کمک به تولید و خروج از اتکای کشور به اقتصاد تک‌محصولی است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده در حاشیه دومین روز از اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به میزبانی گیلان بیان کرد: احیای تعداد چشمگیری از رشته‌های صنایع دستی منسوخ، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی از خدمات دولت تدبیر و امید برای رونق صنایع دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: رونق صنایع دستی به عنوان صنعتی که مواد اولیه مورد نیاز آن در کشور تولید می‌شود ضرورتی برای کمک به تولید و خروج از اتکای کشور به اقتصاد تک محصولی است.

وی تلاش برای ایجاد شغل پایدار با بهره‌گیری از مهارت هنرجویان در زمینه صنایع دستی را از اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به فراهم بودن زمینه تولید، خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات صنایع دستی امری ضروری است.

علیزاده بازاریابی، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و اعطای تسهیلات بانکی و قرار دادن هنرمندان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی در این استان اعلام کرد.

علیزاده با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری  موجود در گیلان و تعدد رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی مردمان این دیار، عرضه مطلوب این محصولات را موجب آشنایی گردشگران با هنر و فرهنگ اصیل گیلان خواند و گفت: صنایع دستی گیلان در سال‌های اخیر توانسته از مرزهای کشور خارج و در بازار بین‌المللی جانمایی شود.

علیزاده، برندسازی را از مباحث نوین در علم بازاریابی دانست و گفت: در زمینه عرضه و فروش صنایع دستی باید از قالب سنت‌ها خارج و همسو با روند جهانی نسبت به برندسازی تولیدات صنایع دستی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن برند و نشان تجاری در حوزه صنایع دستی امری حایز اهمیت است، اضافه کرد: برندسازی محصولات صنایع دستی موجبات پویایی فعالان این حوزه را فراهم می‌آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم افزایش توجه به خلاقیت و نوآوری در خلق صنایع دستی افزود: هنرمندان صنایع دستی نقش مهمی در تمرکززدایی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرها ایفا می‌کنند و به جرات می‌توان گفت که تبلور بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

کد خبر : ۴۰۸۸۷۳