خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با تاکید بر محیط کار در استانداری گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: آموزش یکی از محورهای پیشگیری از چالش‌ها و تهدیدات اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی در مسیر تحکیم خانواده و ارتقای سطح تعالی آن اقدام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با تاکید بر محیط کار  با هدف ارتقای سطح دانش کارکنان استانداری گیلان امروز  همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا از سوی اداره کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد.

یونس رنجکش، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی کارکنان استانداری با مباحث حوزه جالش‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: آموزش یکی از محورهای پیشگیری از چالش‌ها و تهدیدات اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی در مسیر تحکیم خانواده و ارتقای سطح تعالی آن اقدام کرد.

به گفته رنجکش، خلاء آموزشی در مهارت‌های زندگی از مهمترین مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در سطوح مختلف این خلاء را پر کنیم.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و تصویب کارگروه اجتماعی و فرهنگی با موضوعات مختلف کارگاهایی برای آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی اجرا شده است که در کنار آموزش مهارت‌های زندگی در سطح عمومی می‌تواند گامی در مسیر ارتقای فرهنگ زندگی بهتر باشد.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی چون طلاق در جامعه یادآور شد: به منظور توجه جدی به این آسیب اجتماعی ضمن برنامه‌ریزی‌ها در سطح ملی به صورت کوتاه مدت – میان مدت و بلند مدت برای کاهش روند طلاق در جامعه از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برای اولین بار در هفته جاری هفته بدون طلاق در استان پیش بینی شده است.

وی گفت: در طول هفته کارگاه‌های مختلفی در سطح دستگاه‌های اجرایی و عمومی با موضوع آسیب‌های طلاق واقدامات پیشگیرانه در در این زمینه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با تاکید بر محیط کار  دو تن از مدرسان در زمینه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای به ویژه شبکه‌های اجتماعی و نقش مشاوره در تحکیم بنیان خانواده مباحثی را مطرح کردند.

در این کارگاه بیش از 50 نفر از کارکنان استانداری شرکت داشتند.

کد خبر : ۴۰۷۶۴۲