خبرگزاری کار ایران

به همت شهرداری رشت؛

نخستین بازار فروش برنج محلی گیلان در رشت افتتاح شد

نخستین بازار فروش برنج محلی گیلان به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در آیین افتتاح نخستین بازار فروش برنج محلی گیلان  با اشاره به رشد صنعتی کشور تصریح کرد: متاسفانه رشد صنعت، منابع طبیعی و محیط زیست را تحت الشعاع قرار می‌دهد اما از سوی دیگر این موضوع ما را از سیاست‌های کشاورزی اقتصادی دور می‌کند. کشاورزی روز دنیا با مکانیزاسیون می‌تواند اقتصادی‌تر شود و می‌تواند مردم و فرهنگ و اراضی ما را که ۷۵ درصد آن منابع طبیعی است بیشتر مشمول خود کند.

 ثابت قدم افزود: تغییر سبک زندگی و مهاجرت از روستاها به شهرها، تغییراتی در سبک تولید، توزیع و مصرف ایجاد کرده است و امروزه گاهی توزیع به صرفه‌تر از تولید در برخی موارد به شمار می‌رود. 

وی با تاکید بر ضرورت بسته بندی مناسب در حوزه توزیع گفت: بسته بندی محصولات به‌خصوص محصولات استراتژیک باید به نحوی باشد که به برندسازی شهر رشت در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی کمک کند.

شهردار رشت برندسازی رشت در حوزه شهر خلاق خوراک شناسی را از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت دانست  و افزود: تمام تلاشمان را در حوزه‌های بهداشت و بسته بندی و اشاعه برندسازی خوراک شناسی رشت به استان، کشور و جهان انجام خواهیم داد.

ثابت قدم بر بهینه سازی اقتصاد شهری بر مبنای کشاورزی، از مرحله کاشت محصولات کشاورزی که هنر بانوان استان است تا مرحله عرضه محصولات فراوری شده که باید بهداشتی و سالم انجام بپذیرد تاکید و تصریح کرد: این یک توسعه درون زا مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود و می‌تواند ما را به نقطه مطلوب بهره‌وری اقتصادی برساند.

شهردار رشت نسبت به کاهش فاصله شهر و روستا، هم در نوع طبقات اجتماعی و فرهنگی و هم در مساله اقتصادی و بهینه سازی کیفیت، در راستای برندسازی و اعتمادسازی محلی اظهار امیدواری کرد و گفت: به دنبال آن هستیم از طریق برندسازی به یک اشتغال پایدار کیفی و کمی دست یابیم و سهم اشتغال را از کشاورزی و خدمات ناشی از آن و صنایع تبدیلی آن به حداکثر میزان ممکن برسد و بیکاری در این راستا به حداقل برسد.

وی کاهش مهاجرت‌ها، دستفروشی‌ها و ترددهای ترافیکی را از نتایج مثبت این نوع نگاه دانست و اظهار داشت: اقتصاد حمل و نقلی که بخشی از آن از نتایج بیکاری کشاورزی است باید به حداقل برسد و اقتصاد به گونه‌ای در گیلان شکل بگیرد که نسبت شهرنشینی به روستا نشینی کاهش یابد و به تعادل بخشی بیشتر مانند سال‌های گذشته برسد.

 ثابت قدم ایجاد اشتغال پایه در کشاورزی و گردشگری روستایی را از راه‌های رسیدن به این اهداف عنوان کرد. 
کد خبر : ۴۰۶۸۴۳