خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان:

تئاتر خیابانی در رونق اقتصادی منطقه و لاهیجان تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۷۵۱

فرماندار لاهیجان گفت: تئاتر خیابانی در رونق اقتصادی منطقه و لاهیجان موثر بوده و همچنین در شناساندن لاهیجان تاثیر است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، فرماندار لاهیجان در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: این جشنواره می‌تواند از جنبه‌های گوناگون یک فرصت بسیار مناسب برای لاهیجان به حساب آید.

 سید محمد احمدی گفت: ‌ما برای فرهنگ‌سازی به هنر نیاز داریم موضوعاتی همچون زباله و پسماند، شهرنشینی، فرهنگ دینی و اسلامی، حقوق شهروندی، آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در منابع، نگهداری اموال عمومی، حفاظت از محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و هنر وسیله بسیار مناسبی برای این کار است.

وی در ادامه افزود: تاثیر مطلوب انتقال موضوعات اجتماعی و تاریخی از طریق سینما و تئاتر اثبات شده، در فیلم‌هایی همچون امام‌علی(ع)،تنهاترین سردار، امام‌رضا(ع) و مختارنامه شخصیت‌ها کاملا شفاف به مردم نشان داده شد به گونه‌ای که در ذهن‌ها ماندگار شده و تاثیر آن از کتاب بیشتر است.تئاتر شهروندی لاهیجان نیز یک فرصت بسیار مناسب است تا مقوله‌های مختلف را با زبان هنر به مردم معرفی کند.

احمدی در ادامه گفت: یکی دیگر از مزیت‌های تئاتر خیابانی این است که همه اقشار جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند و نیاز به تهیه بلیت ندارد و ناخودآگاه رهگذر را به خود جذب می‌کند و در او تاثیر می‌گذارد که این بسیار ارزشمند است. از دیگر جنبه‌های مثبت این حرکت فرهنگی، تاثیرگذاری در جذب گردشگر و جذب سرمایه به شهرستان است که این امر می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه موثر بوده و همچنین در شناساندن  لاهیجان تاثیرگذار باشد.

فرماندار لاهیجان در پایان اضافه کرد: از همه دست‌اندرکارن این برنامه از جمله شورای‌شهر، شهرداری، اداره  ارشاد لاهیجان، هنرمندان، شورای تامین فرمانداری و.....که برای این رویداد بسیار ارزشمند تلاش کردند صمیمانه سپاسگزارم و بسیار خوشحالم شروع کارم در این شهرستان مصادف شده با این اتفاق خوب و امیدوارم  این جشنواره با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز