خبرگزاری کار ایران

از دستاوردهای دولت تدبیر و امید؛

ایجاد اشتغال برای هشت هزار نفر در شهرک های صنعتی گیلان

مدیرعامل شرکت شهر ک‌های صنعتی گیلان گفت: طی سه سال گذشته با بهره برداری از 457 واحد صنعتی برای هفت هزار و 939 نفرمطابق با پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشتغالزایی شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، طهمورث لاهوتی اشکوری بیان کرد: براساس پروانه بهره‌برداری، برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی، چهار هزارو 139 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده طی دوره سه ساله دولت تدبیر و امید را دارای رشد سه برابری نسبت به گذشته دانست و افزود:  اشتغال ایجاد شده و حجم سرمایه‌گذاری انجام شده طی همین مدت  نیز دو برابر قبل بوده است.

وی تصریح کرد:  همچنین طی این مدت، 78 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید باز گشتند.

لاهوتی اشکوری ادامه داد: با اعطای تسهیلات کمک‌های فنی، اعتباری و طرح نوسازی و  78 هزار و 700 میلیون ریال و اشتغالزایی از محل طرح‌های مذکور، 340 شغل در شهرکهای صنعتی استان ایجاد شد.

وی افزایش تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دست بهره‌برداری در استان را از دیگر اقدامات  شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان و بیان کرد: پنج شرکت به شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است.

لاهوتی اشکوری از 290 قرارداد  واگذاری زمین به مساحت 184 هکتار در  شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: پیاده سازی نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکها و نواحی صنعتی به تعداد 13 شهرک، اخذ سند تفکیکی به میزان 457 هکتار (هشت برابر رشد عملکرد نسبت به گذشته) ، تامین آب، برق ، گاز و تلفن ثابت  از جمله اقدامات این شرکت طی سه سال گذشته می باشد.

وی ادامه داد: احداث و خرید شش ایستگاه و ماشین آتش نشانی به منظور بالا بردن ارتقای ایمنی شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی این سه سال اخیر انجام شده که قبل از آن هیچ‌گونه اقدام خاصی دراین باره انجام نشده بود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با اشاره به احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب جدید در حال ساخت در چند شهرک صنعتی استان گفت: مقایسه تصفیه خانه‌های در حال بهره‌برداری و ایجاد فضای مناسب طی سه سال گذشته، نشان دهنده رشد صد در صدی در مقایسه با 22 سال گذشته است.

وی احداث 65 هکتار فضای سبز ، برگزاری 115 دوره آموزشی برای چهار هزارو 65 نفر از مدیران، فسخ قراردادهای راکد و آزاد سازی 61 هکتار زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، اعطای تسهیلات از محل طرح کمک‌های فنی و اعتباری و نوسازی، حمایت از 9 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا، پیاده سازی دولت الکترونیک از طریق سیستم‌های جدید طرح جامع، اتصال به شبکه دولت و راه‌اندازی سامانه gis بر روی تارنمای و استقرار هشت واحد دانش بنیان در شهرک‌ها و ناحیه صنعتی استان را تنها گوشه دیگری از فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان عنوان کرد.

36شهرک صنعتی و ناحیه مصوب در گیلان فعال و 784 واحد بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است و 13 هزار و 560 نفر در این مجموعه ها مشغول به کار هستند.

کد خبر : ۴۰۳۲۴۰