خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

راه‌اندازی سازمان مردم‌نهاد حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان در آستارا

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از راه‌اندازی یک سازمان مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، هاشم اسماعیلی ظهر امروز در نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: شرط تحقق اهداف ما در ساماندهی امور جوانان تکیه بر عنصر باورپذیری است.

وی با بیان اینکه کاری که در حوزه جوانان انجام می‌شود یک کار ستادی و دبیرخانه‌ای است افزود: به همین منظور در استان و شهرستان‌ها ستاد ساماندهی امور جوانان راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ستاد ساماندهی مستقر در شهرستان‌ها باید در این بخش قوی ظاهر شود تصریح کرد: تمام سیاست‌گذاری‌ و برنامه‌های مربوط به جوانان در قالب این ستاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شهرستان باید در امور جوانان فعال بوده و فعالیت‌های انجام شده خود را در قالب ستاد ارائه دهند یادآور شد: سیاست‌گذاری و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و فعال در امور جوانان از اهداف تشکیل ستاد مذکور است.

اسماعیلی جوانان را سرمایه اجتماعی کشور خواند و افزود: اگر این سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد سرمایه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با شکست مواجه شده و به هیچ دردی نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ازدواج آسان، بهنگام و پایدار باید در بین خانواده‌ها و جوانان نهادینه شود خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و ناهنجاری‌های به وجود آمده در فضای مجازی را می‌توان با برنامه‌های مفید در حوزه ازدواج جوانان ترمیم و پر کرد.

این مسؤول یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را مشارکت‌های اجتماعی و سپردن امور به دست خود مردم ذکر کرد و گفت: اکنون 57 سازمان مردم‌نهاد در حوزه ورزش و جوانان در سطح کشور شناسایی و دسته‌بندی شده که دو مورد از آنها در آستارا فعال هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه از سازمان‌های مردم‌نهاد در بیشتر دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: کسب تجربه مدیریتی، برون‌سپاری کارها و صرفه‌جویی در امور از بارزترین امتیازات مشارکت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی از راه‌اندازی یک سازمان مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان در شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: در سازمان‌های مردم‌نهاد تمام امور به دست خود مردم انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه گیلان به سمت میان‌سالی حرکت می‌کند، یادآور شد: جوانان دیروز باید مسؤولیت امور جامعه را به دست جوانان امروز بسپارند.

کد خبر : ۴۰۱۳۲۳