خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هر عضو هیات علمی قابلیت ایجاد یک شرکت دانش بنیان را دارد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هر عضو هیات علمی قابلیت ایجاد یک شرکت دانش بنیان را دارد و این برای دانشگاه یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در رشت،  شادمان نعمتی امروز در اولین نشست خود با اعضای هیات علمی پایه دانشگاه، از آنها به عنوان موتور اصلیِ محرک پژوهش و فناوری نام برد و افزود: با حمایت هایی که وزارت متبوع دارد و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی می توان گفت هر عضو هیات علمی قابلیت ایجاد یک شرکت دانش بنیان را دارد و این برای دانشگاه یک فرصت است.

نعمتی اظهار کرد: پژوهش در زمره کارهای سخت و با اهمیت قرار دارد و همین راستادر سال 2015 ایران توانست از مهمترین رقیب خود یعنی ترکیه، برای اولین بار از لحاظ تولید مقالات علمی و استنادات علمی پیشی بگیرد.

وی افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با چهارصد و بیست عضو هیات علمی نخبه و قابل، هنوز جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده و تعداد مقالات بسیار کم است.

نعمتی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با دانشگاه‌های مازندران و بابل آن جایگاهی را که شایسته  است ندارد و ما اگر بخواهیم درست عمل کنیم، باید با بهینه کردن شرایط فعلی پیش رفته تا به اقدام و عمل دست یابیم.

وی با بیان اینکه استراتژی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روش‌های روز دنیا تدوین شده است، گفت: لازمه تحقق این مهم، اقدام صحیح است، چرا که چشم انداز دانشگاه تا سال 2014 پیشرو بودن در بین دانشگاه‌های نسل سوم است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: آنچه ضروری به نظر می‌رسد مساله تحولات  است که باید در دیدگاه و نگرش ایجاد شود و این تحول صرفاً مختص مدیران و اعضای هیات علمی نیست بلکه حاصل جمع شاخص‌های اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان است.

وی افزود: دانشگاه نسل سوم، یک دانشگاه کاربردی و مولد ثروت است و در این راستا دانشگاه اعضای هیات علمی را ذی‌نفعان خود می‌داند.

این مسئول بیان کرد: ذی‌نفعانی که از ارزش‌های دانشگاه محسوب شده و وظیفه دانشگاه در قبال آنها ارزش‌آفرینی بوده و دانشگاه علوم پزشکی درصدد است بستر مناسبی برای ارتقای نخبگان فراهم کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در دانشگاه‌های نسل سوم، معاونت تحقیقات و فناوری رکن اصلی را دارد و در این باره، تحقیقات باید ارتقا یابد و مراکز پژوهشی باید تجهیز شده و ساختارها باید بهینه سازی شود که در این راستا باید از تمام پتانسیل‌های موجود استفاده کرد و برای رسیدن به چشم انداز باید برنامه‌های مشخص تدوین کرد.

کد خبر : ۳۹۳۶۷۶