خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

معرفی بیش از 2 هزار نفر جهت دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۷۲۹

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از معرفی بیش از 2 هزار نفر جهت دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، منوچهر مومنی لحظاتی پیش در جلسه راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد میانی یکی از اقدام‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در بازآفرینی پایدار محله‌ها و محدوده‌های هدف شهری است افزود: پرداخت تسهیلات به منظور احیا، بهسازی و نوسازی ساختمان‌های مسکونی بافت‌های مذکور حائز اهمیت است.

مومنی با بیان اینکه احیای بافت‌های ناکارآمد صرف نظر از زیباسازی سیمای شهری از لحاظ ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی محله‌ها بسیارموثر است، بیان داشت: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر رشت به‌ ازای هر کدام از واحدها 50 میلیون تومان و در شهرهای دیگر استان 30 میلیون تومان است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه 876 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای مذکور پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 400 سهمیه باقی‌مانده و اداره کل راه و شهرسازی گیلان آمادگی معرفی متقاضیان تا سقف اختصاص داده شده به بانک‌های عامل را دارد.

وی به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی شهری پایدار و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اشاره کرد و تصریح کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران تسهیلات یارانه‌ای به منظور بسترسازی و تسهیل‌گری مسیر نوسازی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

مومنی، مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور را 12 سال خواند و بیان کرد: مدت دو سال از زمان مذکور مربوط به دوران مشارکت است.

وی به پرداخت تسهیلات نوسازی به 4 هزار و 511 واحد بافت‌های فرسوده شهری گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 102 واحد بافت فرسوده شهری به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز