خبرگزاری کار ایران

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

فرهنگسازی در پیشگیری از جرم جدی گرفته شود

اسرافیل ملکی گفت: پیشگیری امری فرا قوه ای است و همه باید در اجرای برنامه های پیشگیرانه در کنار قوه قضایی و نیروی انتظامی باشند .

به گزارش ایلنا از رشت، ظهر امروز معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم انزلی گفت: فرهنگسازی در پیشگیری از جرم باید جدی گرفته شود.

اسرافیل ملکی جرایم اولویت دار استان را سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید، نگهداری و مالکیت مواد مخدر و مشروبات الکلی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پیشگیری امری فرا قوه‌ای است و همه باید در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در کنار قوه قضایی و نیروی انتظامی باشند.

وی با اشاره به این که پیشگیری انواع مختلفی نظیر فرهنگی ، اجتماعی ، انتظامی ، امنیتی ،وضعی ،قضایی دارد تاکید کرد طبق فرمایش رهبری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید آخرین عمل کننده و ورود کننده به جرایم باشند.

ملکی گفت: پرونده‌های ورودی سال گذشته انزلی در مقایسه با سال 93 در زمینه سرقت هفت درصد ، ضرب و جرح عمدی 13 درصد ، تهدید چهار درصد و نگهداری مواد مخدر 75 درصد کاهش یافته است.

ملکی افزود: شهرداری می‌تواند در زمینه فرهنگسازی از طریق نمایش پیام‌های فرهنگی پیشگیرانه از طریق تلویزیون شهری به دستگاه قضایی کمک کند.

کد خبر : ۳۷۸۶۵۵