خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان خبر داد:

بخشودگی 90 درصدی معوقات واحدهای صنعتی در صورت تسویه حساب تا پایان شهریور

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۱۰۹

واحدهای صنعتی گیلان تا 31 شهریور سال جاری فرصت دارند تا نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام نمایند تا مشمول این بخشودگی شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، طهمورث لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: با توجه به مصوبات واحدهای صنعتی در بخش حقوق انتفا، این قابلیت وجود دارد تا 90 درصد معوقات واحدهای صنعتی در بخش جرایم بخشیده شود که واحدهای صنعتی گیلان تا 31 شهریور سال جاری فرصت دارند تا نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام کنند تا مشمول این بخشودگی شوند.

وی افزود: واحدهای صنعتی می توانند همه روزه  به واحد برنامه ریزی شهرک های صنعتی مراجعه کرده تا مشکلات  معوقات خود را برطرف کنند.

این مدیر موفق صنعتی گیلان تصریح کرد: با توجه به نحوه پرداخت اگر این واحدها بصورت یک جا اقدام به پرداخت معوقات خود کنند تا سقف 90 درصد و اگر بخواهند این مبلغ را  تقسیط کنند با توجه به زمان تقسیط تا 50 درصد بخشوده خواهند شد.

وی بیان داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، پنج واحد صنعتی گیلان انتقال تکنولو‍‍ژی  از کره جنوبی را خواهند داشت.

وی بیان داشت: تشکیل کارگروه صادراتی در دستور کار استان قرار گرفته است که هم برای صادرات کالاها و محصولات و هم استفاده  از تسهیلات بانکی از جمله این خدمات است.

لاهوتی افزود: تا پایان خرداد سه خوشه  چای، زیتون و کلوچه در دستور کار حمایتی پرداخت تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی به فعال کردن سه شرکت مدیریت صادرات در گیلان و حمایت از آنها در جهت بازاریابی محصولات و صادررات به کشورهای همسایه اشاره نمود و افزود: این شرکتها مورد حمایت ویژه استان قرار خواهد گرفت تا بتوانند با بازاریابی مناسب بستر فروش اجناس تولید محصولات گیلان را فراهم آورند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی گیلان به تفاهم نامه مابین استانداری گیلان و بانک سینا استان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این تفاهمنامه تنظیم شده  مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک سینا به واحد های صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان پرداخت خواهد شد که نیمی از این مبلغ متعلق به واحد های صنعتی گیلان است.

لاهوتی بیان داشت: بر اساس این تفاهمنامه 10 درصد یارانه به سود بانکی این تسهلات اختصاص خواهد یافت که  5 درصد آن را بانک سینا و 5 درصد دیگر را استانداری گیلان متقبل شده است.

وی افزود: واحد های صنعتی جهت سرمایه در گردش مبلغ 150 تا 200 میلیون تومان و واحدهای در دست احداث تا سقف 250 میلیون تومان با سود 12 درصد از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز