خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

تغییر مقصد بارگیری کالا توسط ناوگان خارجی خلاف قانون است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان تغییر مقصد بارگیری کالا توسط ناوگان خارجی را خلاف قانون عنوان کرد و یادآور شد: تغییر مسیر مقصد بارگیری کالا توسط ناوگان خارجی در مرز آستارا میسر نیست.

به گزارش ایلنا، ناصر آل‌محمدی صبح امروز در جلسه بررسی ماده 22 قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای در محل اتاق بازرگانی گیلان موضوع مبدأ بارگیری کالا و ثبت سفارش ناوگان خارجی را مورد بررسی قرار داد.

آل محمدی تصریح کرد: مبدأ بارگیری کالا در گیلان، آستارا را مشخص کردیم و در این شهرستان چندین ارگان مرز را اداره می‌کنند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خاطرنشان کرد: برخی تجار که در آستارا مبدأ بارگیری دارند تشکیلاتی مانند سردخانه و... را ایجاد کرده‌اند و با شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی قرارداد دارند و مقصد آنها ثبت شده است.

آل محمدی تغییر مقصد بارگیری کالا توسط ناوگان خارجی را خلاف قانون عنوان کرد و یادآور شد: تغییر مسیر مقصد بارگیری کالا توسط ناوگان خارجی در مرز آستارا میسر نیست.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان بیان داشت: ثبت سفارش کالا مهم است و بر اساس آن مجوز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صاحب کالا موظف است با شرکت‌های حمل و نقلی استان قرارداد ببندند، خاطرنشان کرد: کسانی که ماشین حمل بار دارند و یا اگر خارجی هستند، با انعقاد قرارداد بار تجار را حمل می‌کنند.

وی اذعان داشت: برخی تجار می‌گویند ممکن است موفق به ثبت حجم کل سفارش نشویم و باید راهکاری تعریف شود که کالا قسمت‌بندی شده و حمل شود و حق و حقوق عوارض دولتی را پرداخت کنیم.

آل محمدی موضوع مذکور در زمینه ثبت سفارش کالا را مورد بررسی بیشتر عنوان کرد و با اشاره به وضعیت ناوگان داخلی، خاطرنشان کرد: اگرچه ناوگان حمل بار و کالای ما قابل رقابت با ناوگان روس نیست، اما باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان حمایت از ناوگان داخلی را مهم دانست و گفت: نمی‌خواهیم مشکلی برای تجار ایرانی و گیلانی در زمینه ناوگان حمل بار پیش آید.

مدیر کل اقتصادی استانداری گیلان نیز در نشست مذکور فراهم شدن حداقل شرایط برای تسهیل در امر صادرات و واردات را مهم دانست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در زمینه تخلفات این زمینه هوشیار است، یادآور شد: شرایط برای ثبت سفارش کالا و بارگیری آن مورد بررسی قرار گیرد.

آرش فرزام‌صفت با بیان اینکه برای تجار سرمایه در گردش امر مهمی است، بیان کرد: تا جایی که قانون اجازه می‌دهد در زمینه ثبت سفارش کالا باید اصالت بر صحت گذاشته شود.

هادی تیزهوش‌تابان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور بررسی مشکلات حمل کالا را مورد تأکید قرار داد و افزود: مشکلات حمل کالا باید با طبقه‌بندی بررسی و برطرف شود.

کد خبر : ۳۷۶۸۰۴