خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه آزاد رشت خبر داد:

راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته سنجش و آنالیز مواد با همکاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۵۷

معاون دانشگاه‌آزاد واحد رشت از راه‌اندازی آزمایشگاه‌پیشرفته سنجش و آنالیز مواد با همکاری موسسه‌استاندارد و تحقیقات‌صنعتی گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا فرخ‌بخت فومنی عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی براساس تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات انجام می‌شود و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و ابداع است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه‌آزاد واحد رشت، نوآوری و بازاریابی را از موضوع‌های مهم عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها نخستین حوزه علم و فناوری محسوب می‌شوند و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کرده، در حوزه فناوری برنامه‌هایی داشته باشد.

فرخ‌بخت فومنی، با بیان اینکه موضوع اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان از مؤلفه‌های مهم در این دانشگاه است، بیانکرد: یکی از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان ارزش افزوده بالا است.

وی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را نیازمند زیرساخت‌های مناسب خواند و گفت: مهم‌ترین زیرساخت برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیروهای متخصص و تحصیلکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، بر تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد وافزود: ایجاد بسته‌های حمایتی در حوزه تولید و صادرات از موضوع‌های مهم است.

وی با اشاره به تشکیل شورای اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تصریح کرد: تمام تصمیم‌های اقتصادی توسط شورای مذکور در استان گرفته می‌شود.

فرخ‌بخت فومنی به فعالیت شورای اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دو بخش اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: انواع فعالیت اقتصادی را می‌توانیم در دانشگاه آزاد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سه نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان عضو شورای مذکور هستند،گفت: هر طرح اقتصادی که در شورای اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان به تصویب برسد، قابلیت اجرایی دارد.

فرخ‌بخت فومنی با بیان اینکه به تمام واحدهای دانشگاهی تکلیف شده زمین‌های بدون استفاده را به فعالیت گلخانه‌ای اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: شش ماه گذشته مجموعه 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی لاکان رشت راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به آمادگی تولید نشأ محصولات کشاورزی در گلخانه مذکور اشاره کرد و یادآور شد: کمیته ورود به طرح‌های مطالعاتی تولید دارو با منشأ گیاهی در دانشگاه مذکور تشکیل شده است.

فرخ‌بخت فومنی با اشاره به اینکه رشته‌های کشاورزی، دارویی و شیمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت وجود دارد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشیم باید به بخش خصوصی توجه ویژه شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از راه‌اندازی مرکز رشد این دانشگاه در جاده لاکان خبر داد و افزود: اکنون هشت هسته فناور و یک واحد فناور در مرکز مذکور فعالیت می‌کنند و امکان ورود شرکت‌های دیگر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمک به مشکلات زیست‌محیطی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال انجام است، بیان کرد: قرارداد جمع‌آوری پساب صنعتی با شرکت فومنات منعقد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه‌آزاد اسلامی واحد رشت به اجرای طرح‌های پساب بیمارستانی و داروهای ضد سرطانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و گفت: طرح پایلوت طرح‌های مذکور در داخل دانشگاه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح استخراج کافئین از چای عملیاتی شده، تصریح کرد: دستگاه پایلوت طرح مذکور ساخته شده و در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته سنجش و آنالیز مواد با همکاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان خبر داد و گفت: راه‌اندازی گلخانه کشاورزی از جمله فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز