خبرگزاری کار ایران

امیر محمدپور:

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه‌کرامت در استان‌گیلان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۴۲۶

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، امیر محمدپور ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد این امام همام و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: کتاب‌های دوست مهربان کبوترها نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه‌کودکان 11 سال، اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان ویژه‌نوجوانان تا 17 سال و امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان از عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در جشنواره مذکور است.

محمدپور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام‌رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌‎های مسابقه می‌توانند به تمام کتابخانه‌های عمومی گیلان مراجعه کنند، افزود: مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیستم تیرماه 1395 است و داوری آثار رسیده به این جشنواره نیز روز دهم مرداد سال 95 برگزار می‌شود.

وی درباره راه‌اندازی سامانه www.samanpl.ir کتابخوانی مجازی سراسری گفت: با راه‌اندازی این سامانه، علاقه‌مندان به استفاده از کتاب در فضای مجازی می‌توانند با عضویت در یک کتابخانه از تمام کتابخانه‌های سراسر کشور که به این سامانه متصل هستند خدمات دریافت کنند.

وی اذعان داشت: تنها نهاد کتابخانه‌ها نمی‌تواند در اشاعه فرهنگ کتابخوانی اقدام موثری داشته باشد و باید دیگر نهادهای مربوطه در این زمینه کمک کنند.

محمدپور تصریح کرد: آستارا دارای پیشینه فرهنگی بالایی بوده و به ازای هر 100شهروند آستارایی یک‌متر و 60 سانتی‌متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد و برای همین تعداد آستارایی تنها دو نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز