خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه استاندار گیلان خبرداد:

بهره‌مندی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از حمایت‌های جدید بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۶۵۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از اتخاذ تصمیمات مختلف حمایتی برای رونق تولید و صنعت استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین اصغریان در بیست و نهمین کارگروه تخصصی اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی با اشاره به برگزاری جلسه کشوری اجرای این قانون در تهران گفت: با همکاری بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تصمیمات مختلف حمایتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط اتخاذ شده که برای اولین بار پس از سال‌ها در حوزه بانکی و اداری می‌تواند مشکل‌گشای بخش بزرگی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

وی افزود: بر این اساس واحدهای صنعتی کوچک با ایجاد اشتغال تا 50 نفر و واحدهای متوسط با ایجاد اشتغال تا 100 نفر از این قوانین حمایتی برخوردار خواهند شد.

نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: بر این اساس بانک‌مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه‌بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرد.

وی همچنین از موافقت سازمان تامین‌اجتماعی برای تعویق یک‌ساله تسویه بدهی تأمین اجتماعی واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط برای بدهی‌های زیر یک میلیارد تومان  به مدت یک سال خبر داد.

اصغریان تصریح کرد: با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور مقرر شد بدهی مالیاتی این واحدها مانع از دریافت تسهیلات آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب صلاحیت دریافت تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط توسط کارگروه رفع موانع تولید، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند و دیگر نیازی به ارزیابی از سوی بانک‌ها نیست.

اصغریان با تاکید بر لزوم توجه به تخصیص تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: اجرای این تصمیمات قدرت عملکردی کارگروه رفع موانع تولید را افزایش می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز