خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان:

توجه به وضعیت زنان گامی در جهت حل مشکلات جامعه است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، بی شک توجه به وضعیت زنان گامی در جهت حل مشکلات جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی پور در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان گیلان که امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، بی‌شک توجه به وضعیت زنان گامی در جهت حل مشکلات جامعه است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: وجود پدیده شوم طلاق در میان خانواده های ایرانی قابل کتمان نیست، بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز به دلیل وقوع طلاق عاطفی خانواده ‌ها به وجود می‌ آیند.

احمدی‌پور با بیان اینکه وضعیت زنان جامعه فقط شامل خودشان نمی‌شود بلکه بر روی فرزندان و خانواده‌های آنان نیز اثرگذار است، بیان کرد: توانمندی بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته ولی متاسفانه شبکه فکری و اجتماعی جامعه به نسبت ارتقای توانایی بانوان افزایش نیافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان وی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی جامعه امروزی برگرفته از تغییر زندگی در الگوی خانوادگی است، گفت: اگر خانواده بر محوریت آموزه های دینی شکل گیرد از آسیب های اجتماعی در امان خواهد بود.

وی با بیان اینکه طلاق توافقی نیز در بسیاری موارد سرعت وقوع این پدیده شوم را افزایش می‌ دهد، افزود: این شرایط کار را برای مشاوران در جهت حفظ بنیان خانواده و کاهش طلاق با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از بانوان در روستاهای گیلان پیشنهاد می‌ شود که صندوق ملی روستایی در بخش زنان روستایی راه اندازی شود، تاکید کرد: باید آسیب های اجتماعی حوزه زنان شناسایی و برای آن در کارگروه های تخصصی برنامه ریزی شود.

احمدی‌پور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه زنان در میان مشکلات سایر حوزه‌ها از جمله اشتغال پنهان است، ادامه داد: بی‌شک نبود اشتغال، بالارفتن سن ازدواج و عدم تحکیم بنیان خانواده را به همراه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۶۷۱۳۸