خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی لنگرود خبرداد:

کشف 324 قطعه اشیای عتیقه 4 هزار ساله در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود خبر داد: 324 قطعه اشیای عتیقه 4 هزار ساله به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال در لنگرود کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز پلیس گیلان، امروزحسین نیک‌فر در جلسه انتظامی این استان بیان کرد: 324 قطعه اشیای عتیقه 4 هزار ساله به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال در لنگرود کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی لنگرود با بیان اینکه ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی وسیع و استفاده از شگردهای پلیسی پس از دو ماه تعقیب و مراقبت، سرانجام افرادی که قصد حمل و معامله اموال عتیقه را داشتند شناسایی کردند، خاطرنشان کرد: ماموران در یک عملیات ویژه در محدوده انتهای کنارگذر ورودی شلمان از توابع لنگرود، دو دستگاه خودروی پژو 405 را که در حال معامله بودند توقیف و پنج نفر را دستگیر کردند.

به گفته وی در بازرسی از خودروهای مذکور 8 عدد پیاله فلزی متوسط، 4 عدد سرنیزه بزرگ، چهار حلقه انگشتر فلزی، دو عدد چاقو، دو عدد زنگوله فلزی، دو عدد زنجیر فلزی، دو عدد تندیس شبیه به تخم‌مرغ کشف و ضبط شد.

نیک فر یک عدد نماد سرباز طلایی، یک عدد سر تبر، یک عدد کوزه فلزی سبز رنگ، یک عدد نماد گوزن، یک عدد مجسمه فلزی حیوان، یک عدد پرنده فلزی کوچک، یک عدد شیر فلزی کوچک، یک عدد دستبند نگین‌دار پهن و... را از دیگر کشفیات پلیس لنگرود در بازرسی از خودروهای مذکور عنوان کرد.

‌فرمانده انتظامی لنگرود اظهار کرد: طبق نظریه کارشناسان میراث فرهنگی گیلان، اشیای عتیقه متعلق به 4 هزار سال پیش از میلاد مسیح و مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی و اوایل اسلام بوده است.

کد خبر : ۳۶۶۴۷۳