خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد:

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، از تأسیس صندوق پژوهش و فناوری با شرط سهم سه میلیارد تومانی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مجید متقی‌طلب صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی گیلان بیان کرد: دستورالعمل اجرایی صندوق‌های پژوهش و فناوری با موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده 44 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به تصویب کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری مستقر در صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده است.

متقی‌طلب، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گسترش شبکه تامین مالی نوآوری و فناوری از طریق تسهیل در ایجاد و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری توانمند و کارآمد را از اهداف تأسیس صندوق پژوهش و فناوری عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، سهم سه میلیارد تومانی را شرط تأسیس صندوق مذکور در گیلان دانست و افزود: 51 درصد سهم  بخش خصوصی و 49 درصد سهم دولت است.

وی با بیان اینکه برای تأسیس صندوق مذکور نیاز به مشارکت بخش خصوصی و دولتی است، افزود: کمک به فعالیت‌های نوآورانه، پژوهشی و فناوری به‌ ویژه در حوزه کاربردی و توسعه‌ای در رفع نیازهای کشور از اهداف دیگر تاسیس صندوق است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض با مشارکت دولت و سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته و تابع از جمله منابع مالی صندوق مذکور است.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه صندوق باید دارای شخصیت حقوقی غیردولتی و استقلال مالی باشد، بیان کرد: صندوق باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تشکیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: ایجاد ظرفیت برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کاهش ریسک نوآوری و توسعه کسب و کار فناورانه و ایجاد بستر مناسب برای همکاری در شبکه‌سازی فعالیت نهادهای تأمین مالی و تجاری‌سازی در تعامل با فناوران، سرمایه‌گذاران، تسهیل‌گرا و نهادهای واسط دولتی و خصوصی از دیگر اهداف صندوق مذکور است.

کد خبر : ۳۶۳۹۳۴