خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

کسب رتبه اول برقراری امنیت توسط گیلان در سال گذشته

استاندار گیلان عنوان کرد: این استان سال گذشته رتبه اول در برقراری امنیت در بین استانهای کشور را کسب کرد که بخشی از آن مرهون زحمات نیروی انتظامی است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی امروز در مراسم اختتامیه طرح جهادی، فرهنگی و اجتماعی گیلان مطهر بیان کرد: بر اساس آماری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارایه شده است گیلان در برقراری امنیت از استان‌های بر‌تر و موفق شناخته شده است که بخشی از آن به نیروی انتظامی بر می‌گردد که در کنار ویژگی اصلی ایجاد اقتدار و آرامش برای شهروندان فراهم کردن امنیت را نیز بر عهده دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: طرح فرهنگی گیلان مطهر که توسط نیروی انتظامی و با اقتدار انجام شد در نوروز امسال کاهش نزاع‌ها و درگیری‌ها و سرقت‌ها در گیلان را در پی داشت.

استاندار گیلان تصریح کرد: استان گیلان در رتبه بیکاری از دوم به رتبه بیستم ارتقاء پیدا کرده و استان یازدهم شده است که این کار از آلام و دردهای مردم استان می‌کاهد.

 فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این مراسم بیان داشت: این طرح با همکاری استانداری گیلان، ائمه جماعات، بسیج، دستگاه قضایی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و با محوریت روحانیت و حوزه علمیه اجرایی شده است.

سردار محمد رضا می‌رحیدری ادامه داد: این طرح اولین بار در استان گیلان و با همکاری همه دستگاههای فرهنگی با یک برنامه مشترک به منظور کاهش دغدغه مردم متدین و حفظ ارزش‌های اسلامی اجرا شده است تا نمایشی از چهره واقعی فرهنگی استان و پاک کردن آن از لوس ناهنجاری‌ها به منصه ظهور برساند.

وی اظهار کرد: در ارتباط با هجمه و رخنه فرهنگی دشمن و با هدف گیری و تجمیع قوا در مقابله به این هجمه‌ها، طرح گیلان مطهر از بیست و هفتم اسفند سال قبل تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری در گیلان اجرا شد و اجرای دوباره آن برای تابستان از فردا آغاز می‌شود و استمرار خواهد داشت.

کد خبر : ۳۶۳۱۸۲