خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی بندر انزلی خبر داد:

لایروبی انهار و استخر ذخیره آب در روستاهای بندر انزلی

بخشدار مرکزی بندر انزلی از لایروبی انهار و استخر ذخیره آب توسط اداره آبیاری و امور آب گیلان در روستاهای بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، منوچهر عاشوری ظهر امروز در جریان بازدید از شالیزارهای این شهرستان بیان کرد: در 25 درصد از شالیزارها شخم دوم انجام شده است.

عاشوری  به آغاز نشای برنج در شالیزارهای بندر انزلی از 25 فروردین‌ماه جاری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نشای برنج در روستاهای آبکنار و معاف آغاز شده و روزهای آینده در دیگر روستاها انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی بندر انزلی،  به توزیع 300 تن کود شیمیایی بین کشاورزان بندر انزلی اشاره کرد و افزود: کشاورزان نگرانی کمبود کود شیمیایی ندارند و به مقدار کافی کود موجود است .

وی از لایروبی انهار و استخر ذخیره آب توسط اداره آبیاری و امور آب گیلان در روستاهای بندر انزلی خبر داد و اضافه کرد: 6 کیلومتر از انهار روستاهای انزلی لایروبی شده است و این روند ادامه دارد.

بخشدار مرکزی بندر انزلی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در پیشرفت فعالیت‌های کشاورزی تاثیرگذار است، تصریح کرد: کشاورزان دغدغه کمبود آب ندارند.

بخشدار مرکزی بندر انزلی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف آبرسانی در روستاهای این شهرستان خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه‌های مذکور مشکل کم‌آبی کشاورزان برطرف می‌شود.

عاشوری  با بیان اینکه حفر چاه عمیق در روستاهای رودپشت و کپورچال به اتمام رسیده است، گفت: اجرای پروژه‌های مذکور با همراهی و هماهنگی فرماندار و مدیران دیگر اداره‌های بندر انزلی انجام شده است.

وی به اتمام پروژه ایستگاه‌های پمپاژ آب در روستاهای سیاه خاله‌سر، حسن‌رود، شانگ‌های پرده و گلشن اشاره کرد و یادآور شد: دریچه‌گذاری انهار در روستاهای علی‌آباد، گلشن، حسن‌رود  و سیاه‌وزان به اتمام رسیده است.

کد خبر : ۳۶۳۱۶۳