خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت 6 بیمارستان با ظرفیت یک‌هزار و 100 تخت در گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت شش بیمارستان با یک‌هزار و 100 تخت در استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدجعفر علیزاده ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی گیلان بیان کرد: بیمارستان 129 تختخوابی لنگرود در زمینی به مساحت 45 هزار و 178 مترمربع با زیربنای 11 هزار مترمربع در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیمارستان مذکور در سه طبقه از سال 89 آغاز شده است، افزود: اکنون این بیمارستان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل است.

وی افتتاح پروژه بیمارستان لنگرود در صورت اختصاص اعتبار را در سال جاری عنوان کرد و افزود: این مرکز درمانی به گونه‌ای طراحی شده که در بخش زایمان هر اتاق دارای vip برای همراهان و بخش nicu مراقبت ویژه نوزادان است.

علیزاده با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه بیمارستانی مذکور 19 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان نیاز است.

وی بیمارستان 204 تختخوابی لاهیجان را در زمینی به مساحت 18 هزار و 365 متر مربع و با زیر بنای 16 هزار و 930 مترمربع در پنج طبقه در حال ساخت دانست و گفت: عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 87 با ظرفیت 204 تخت در بخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه‌، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه آغاز شده و اکنون 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت 6 بیمارستان با ظرفیت یک‌هزار و 100 تخت در گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان 132 تختخوابی آستارا و بیمارستان 35 تختخوابی رضوانشهر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.         

کد خبر : ۳۶۲۰۸۳