خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

بانوان نقش مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

استاندار گیلان گفت: بانوان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید فضایی فراهم شود که بانوان بتوانند نقش موثرتر و مهم خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جمع بانوان برگزیده استان بیان کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی بانوان جهان و فخر زنان است.

نجفی با تصریح بر اینکه شناسایی زنان توانمند و الگو گرفتن از بانوان برجسته کشور باید به صورت یک اندیشه و تفکر دنبال شود، یادآور شد: رسانه‌ها در ترویج این اندیشه نقش مهمی دارند.

وی حمایت از بانوان و نقش ارزنده آنها در ایران اسلامی را در تبلیغات جهانی مورد غفلت دانست و متذکر شد: اقتصادی شدن تولیدات بانوان در رشته‌های صنایع‌دستی و فرش دستباف امری مهم است.

استاندار گیلان به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و یادآور شد: باید دور از حرف‌های شعاری از افراد ایثارگر در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه اقشار مختلف باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاهی درون‌زا و برون‌نگر به دولت کمک کنند، یادآور شد: دستگاه‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند پاسخگوی اقتصاد مقاومتی باشند بنابراین باید فضایی فراهم شود که همه از جمله بانوان نقش موثرتری برای تحقق این امر مهم ایفا کنند.

نجفی حمایت از بانوان در ایران اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: امروز بانوان ایرانی در کنار خانواده خود به امر پرورش و تربیت فرزندان و همسرداری می‌پردازند و حضور فکری، اندیشه‌ای، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنها در جامعه ملموس است.

کد خبر : ۳۵۸۴۶۰