خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد:

افزایش مدارس غیردولتی استان به 645 مدرسه در سال 95-96

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۹۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در سال تحصیلی 96ـ-95 تعداد مدارس غیر دولتی استان به 645 مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: استفاده بهینه از نیروی انسانی از موضوع‌های مهم در آموزش و پرورش است.

وی از بازنشستگی یک‌هزار و 500 نفر فرهنگی در استان خبر داد و اظهار کرد: با وجود خروج نیروهای مذکور از آموزش و پرورش حتی یک نفر نیروی ورودی نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان میزان حق‌التدریس معلمان در سال 92-93 را 26 هزار و 670 ساعت خواند و افزود: با توجه خروج یک‌هزار و 500 نفر فرهنگیان از آموزش و پرورش گیلان اما سقف حق‌التدریس معلمان به 15 هزار و 167 ساعت رسیده است.

حاجتی به جمعیت 29 هزار و 642 نفر از فرهنگیان گیلان در سال تحصیلی 93ـ92 اشاره کرد و تصریح کرد: سال 94 تعداد فرهنگیان گیلان به 28 هزار و 45 نفر رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال 94،تصریح کرد: 78 مصوبه در شورای مذکور به تصویب رسیده و 63 مصوبه معادل 81 درصد اجرایی شده است.

حاجتی به 43 هزار و 657 نفر از دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی گیلان در سال تحصیلی 93ـ92 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی 95ـ94 تعداد دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی گیلان به 45 هزار نفر افزایش پیدا کرده و جزو سه استان برتر در کشور هستیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در آموزش و پرورش، اظهارکرد: تقویت مدارس غیردولتی مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

به پیشتازی این استان در توسعه مشارکت اشاره کرد و افزود: مردم آمادگی دارند برای فرزندان خود هزینه کنند و از این لحاظ گیلان بسیار پیشگام است.

مدیرکل آموزش و پرورش‌گیلان با بیان اینکه گیلان 569 مدرسه غیر دولتی دارد،افزود: در سال تحصیلی 96ـ95 تعداد مدارس غیر دولتی استان به 645 مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

حاجتی از صرفه‌جویی ماهانه 2 میلیارد و 946 میلیون تومان در فصل نخست آموزش و پرورش گیلان خبر داد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم بیشترین استفاده از نیروی انسانی موجود را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز